کد خبر: 27070050561
بورس

شاخص بورس ۱۲ هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۲ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۶میلیارد و ۸۴۶میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴هزار و ۸۰۵میلیارد تومان در بیش از ۵۱۶هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۲هزار و ۵۵۴واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۴۹هزار و ۴۷۱واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی پردیس، بورس کالای ایران و پارس الکتریک با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۷۱۱میلیون ورقه به‌ارزش ۵هزار و ۷۵۷میلیارد تومان در ۳۱۸هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۷۲واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰هزار و ۳۷۸واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی ذوب آهن اصفهان، پترشیمی تندگویان و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی زاگرس، صنعتی مینو و پالایش نفت شیراز بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا