کد خبر: 20119915296
بورس

شاخص بورس ۲۲ هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۲۲هزار و ۳۰۲واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۱۹۲هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۳میلیارد و ۴۱۰میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۲هزار و ۹۲۸میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۲۵۳هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۲هزار و ۳۰۲واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۹۲هزار و ۸۳۴واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری صدر تامین، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و تولید فولاد سپید فراب کویر با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲میلیارد و ۵۳۶میلیون ورقه به‌ارزش ۲۰هزار و ۵۳۲میلیارد تومان در ۵۱۷هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۰واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۴۵۳واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، فولاد هرمزگان جنوب و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی مارون، صنعتی مینو و تولید نیروی برق دماوند بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا