کد خبر: 21070049702
توسعه و اقتصاد ملیتولید و بازرگانیصنعت و معدن

شرط دریافت معافیت گمرکی

دبیر رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران، ‌گفت که در حال حاضر سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان‌ها از این انجمن استعلام می‌گیرند و اگر ماشینی ساخت داخل داشته باشد، از عوارض هشت درصدی گمرکی معاف نمی‌شود.

احد ذوالرحمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس بند ق ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی، ماشین‌آلات تولیدی بدون پرداخت عوارض گمرکی می‌توانند به کشور وارد شوند، اما از مسئولان خواستیم شرطی بگذارند که کالاهایی که فقط تولید داخل ندارد بدون پرداخت عوارض وارد شوند و بابقی عوارض بپردازند، که با این موضوع موافقت شد.

وی افزود: در حال حاضر سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان‌ها از این انجمن استعلام می‌گیرند و اگر ماشینی ساخت داخل داشته باشد، از عوارض هشت درصدی گمرکی معاف نمی‌شود.

به گفته دبیر رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران، ‌ کل استعلام‌های ساخت داخل سه ماه دوم سال جاری از این انجمن ۲۲۵ مورد بوده که در ۷۵ مورد امکان ساخت داخل وجود داشته است.

امکان ساخت ۳۳ درصد تجهیزات وارداتی

یعنی ۳۳ درصد تجهیزاتی که در این مدت وارد کشور شده، امکان ساخت داخل داشته است.

به گزارش ایسنا، انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا) سال گذشته گفته بود بسیاری از شرکت‌ها بر اساس یکی از بندهای قانون امور گمرکی و بدون پرداخت حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده، ماشین آلاتی که در داخل ساخته می‌شود را هم به کشور وارد می‌کنند.

بر اساس ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی و تفاهم نامه بین گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، واحدهای تولیدی مجاز می‌توانند در صورت تائید عدم ساخت داخل از معافیت حقوق ورودی ماشین آلات استفاده کرده و در حداقل زمان ممکن ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید خود را از گمرک ترخیص کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا