شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و پتروشیمی شهید تندگویان قرارداد همکاری امضا کردند

  کد خبر: 08100063028

در آیین گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی که با حضور وزیر نفت برگزار شد، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با شرکت‌ پتروشیمی شهیدتندگویان قرارداد همکاری امضا کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، این قرارداد با موضوع توسعه محصولات پلی‌اتیلن ترفتالات بین این دو شرکت امضا شد.

این قرارداد پژوهشی یکساله و به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود پژوهشی منطقه ماهشهر، با هدف متنوع‌سازی سبد محصولات و تسریع در فرآیند داخلی‌سازی کاتالیست‌های مصرفی است.

بر اساس این قرارداد، مقرر شد که امکانات و ظرفیت‌های پایلوت تولید آزمایشگاهی پلی‌اتیلن ترفتالات موجود در شرکت پژوهش و فن‌آوری پتروشیمی ماهشهر در اختیار مدیریت پژوهش و فن‌آوری شرکت پتروشیمی شهید تندگویان قرار بگیرد.

هدف نهایی از امضای این قرارداد استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود واحد پایلوت پلی‌اتیلن ترفتالات شرکت پژوهش و فن آوری مستقر در ماهشهر بوده تا با تکمیل برنامه و پروژه‌های پژوهشی زمینه دستیابی به دانش تولید محصولات جدید پلی‌اتیلن ترفتالات در گریدهای نساجی و بطری، بومی‌سازی و داخلی‌سازی برخی از کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی مصرفی فراهم شود.

گفتنی است، متنوع‌سازی سبد محصولات تولیدی یکی از برنامه‌های کلیدی پتروشیمی شهید تندگویان است و بعد از عرضه تجاری گرید چادرمشکی، LM140 با هدف تولید مواد اولیه ماسک‌های تنفسی وگان‌های پزشکی، گرید HVPET برای تولید نخ لاستیک، به‌زودی گرید AuvPET هم با کاربرد در ظروف بسته‌بندی روغن‌های مایع خوراکی به تولید تجاری خواهد رسید.

خروج از نسخه موبایل