کد خبر: 08100063092
اخبار شرکت ها

شیوه های نوین تامین مالی در دستور کار بانک صنعت و معدن

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اظهار داشت: استفاده از تامین مالی زنجیره تامین سبب افزایش کارایی سیاست های اعتباری و تعادل بخشی به ترازنامه بانک ها و بهبود شاخص های سلامت شبکه بانکی می گردد.


به گزارش روابط عمومی بانک صنعت و معدن، حسین مهری صبح امروز هشتم دی ماه با همراهی جمعی از مدیران ارشد این بانک به خوزستان سفر کرد و در بدو ورود به این استان مورد استقبال مقامات استانی قرار گرفت.

حسین مهری در گفتگو با خبرنگاران هدف از سفر به استان خوزستان را پیگیری اجرای طرح های مصوب این بانک و تسریع در تکمیل پروژه هایی است که با حمایت تسهیلاتی بانک صنعت و معدن در دست اقدام می باشند.

وی خاطرنشان کرد: بانک صنعت و معدن در مجموع ۱۴۸ پروژه متوسط و بزرگ را در استان خوزستان تامین اعتبار نموده است که تا کنون ۴۴ پروژه مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به بهره برداری از پروژه پتروشیمی مسجد سلیمان که اخیرا مورد بهره برداری قرار گرفته است، گفت: تامین اعتبار این پروژه بزرگ به میزان ۴۵۰ میلیون یورو بوده است که بانک صنعت و معدن از طریق فاینانس با کشور چین موفق به ضمانت و ارائه این تسهیلات شد و بهره برداری از این پروژه عظیم تحولات گسترده ای را در این منطقه به دنبال داشته است.

مهری به بهره برداری از پروژه پارس کیمیا کلر اشاره کرد و اذعان داشت: بانک صنعت و معدن برای تکمیل این پروژه که در سفر ریاست محترم جمهور به استان خوزستان مورد تاکید قرار گرفت نیز به میزان ۱۵ میلیون یورو به صورت تسهیلات ارزی و ۲۱۰ میلیارد ریال به شکل تسهیلات سرمایه در گردش تامین اعتبار کرده است.

وی مجموع تعهدات سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن در استان خوزستان را ۱ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: بخش مهمی از تعهدات بانک در استان خوزستان عملیاتی شده و مابقی تعهدات در دست اقدام می باشد؛ بانک صنعت و معدن تا کنون به میزان۴۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به صورت سرمایه در گردش و ایجادی در استان خوزستان تامین اعتبار نموده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن از بهره بردای دو نیروگاه مورد حمایت این بانک در این استان اشاره کرد و گفت: در صنایع نفت و پتروشیمی جهت گیری های کارشناسی گسترده ای صورت گرفته که به زودی خبرهای خوبی برای مردم شریف خوزستان به همراه خواهد داشت.
حسین مهری تصریح کرد: بانک صنعت و معدن به تمامی فعالان اقتصادی، معدن‌کاران، صنعت گران و کارآفرینان این استان تعهد می دهد که در راستای رشد و شکوفایی صنعتی و معدنی خوزستان، کلیه طرح های توجیه دار و متناسب با آمایش سرزمینی این استان را مورد حمایت لازم قرار دهد.

وی اولویت حمایتی بانک صنعت و معدن را پروژه های صادرات محور و دانش بنیان عنوان کرد و گفت: یکی از دغدغه های جدی این روزهای وزارت صمت موضوع تامین مالی زنجیره است که در این راستا بانک صنعت و معدن به صورت پایلوت کار خود را در مسیر شفافیت و عدم انحراف منابع و همین طور هدایت صرف به سمت تولید عملیاتی نموده است.

شیوه های نوین تامین مالی در دستور کار بانک صنعت و معدن

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه برنامه های فشرده خود در سفر به استان خوزستان، در جمع کارآفرینان و تولیدکنندگان این استان، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ایثار و جان‌‌فشانی های مردم خوزستان در هشت سال دفاع مقدس و تلاش های آنان در آبادسازی و عمران این استان پهناور پس از پایان جنگ تحمیلی، عنوان داشت: این منطقه هنوز قابلیت های بسیاری برای صنعتی شدن و توسعه دارد که اگر مورد توجه قرار بگیرد، میی تواند به یکیی از نقاط جذاب و سودآور برای سرمایه گذاران حوزه تولید کشور بدل شود.

دکتر مهری بیان داشت: باید با حمایت همه جانبه از بخش صنعت و معدن این استان از طریق شیوه های نوین تامین مالی وارد عمل شویم و از همه فرصت های موجود بهره برداری کنیم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: به عنوان مثال تامین مالی زنجیره ای که مجموعه ای از شیوه ها و عملیات تامین مالی نوین است،

می تواند منجر به بهبود مدیریت سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی شود.

وی در ادامه گفت: در این روش به جای شیوه سنتی دریافت تسهیلات مستقیم توسط بنگاه های اقتصادی، فرآیند تامین مالی بنگاه ها به صورت پیوسته و در طول زنجیره های تامین و مبتنی بر جریان واقعی کالا و خدمات خواهد بود.

دکتر مهری یادآور شد: در این نوع تامین مالی ، امکان به کارگیری انواع شیوه های  رایج و نوین برای تامین سرمایه در گردش بنگاه ها وجود دارد که منجر به کاهش نیاز به تسهیلات جدید خواهد شد.

وی اذعان داشت: تامین مالی به این سبک برای شرکتهای کوچک و متوسط که در اندیشه توسعه و در صدد عرضه محصولات خود در بازارهای جهانی هستند از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا با افزایش پیچیدگی در شرایط رقابتی و افزایش عدم قطعیت ها و ریسک های متعدد که شرکت های کوچک و متوسط در برابر آن حساس تر و ضربه پذیرتر هستند، لزوم وجود فرآیندی یکپارچه به زنجیره تامین مالی مطرح می شود.

دکتر مهری همچنین با اشاره به ضرورت اجرایی نمودن نقشه راه غیر تورمی که یکی از محورهای آن رشد آفرینی و رونق تولید می باشد، تصریح کرد: ارائه راهکارهایی برای مهار پایدار تورم، رفع ناترازی بودجه بانک ها، تامین مالی بهینه در جهت رونق تولید، تامین مالی پروژه های پیشران و انضباط بخشی به تمامی فعالیت ها از جمله مواردی است که در شرایط کنونی باید در اولویت قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای رونق تولید غیر تورمی لازم است از طریق افزایش پیش بینی پذیری اقتصاد، کاهش جذابیت فعالیت های رقیب تولید،کاهش اصطکاک تولید، تقویت تامین مالی تولید و زنجیره های آن، بازارسازی و اصلاح شبکه توزیع اقدام نمود.

دکتر مهری ادامه داد: بانک صنعت و معدن نیز در راستای اجرای سیاست های کلان کشور به ویژه سیاستهای مرتبط با شبکه بانکی با تکیه بر برنامه مدون راهبردی و سیاست های اعتباری در جهت کاهش تعهدات ارزی، جذب منابع جدید و وصول مطالبات، فروش اموال تملیکی و مازاد، تحقق تحول دیجیتال و بانکداریی شرکتی، کاهش هزینه های عملیاتی بانک و ایجاد شفافیت کامل در بودجه اقدامات موثری را دنبال می کند.

گفتنی است جمعی از مدیران ارشد بانک صنعت و معدن و مقامات استانی خوزستان، حسین مهری را در برنامه های دیدار و بازدید مدیرعامل این بانک همراهی نموده و از نزدیک نسبت به رفع موانع و حل مشکلات تعدادی از طرح ها و پروژه های در دست تکمیل این استان تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا