کد خبر: 12100063391
اخبار شرکت ها

صدیقی زاده در بازدید از شرکت پرگاسیران: پروژه هایکو پتروشیمی کارون، نمادی از توانمندی داخلی است

مدیرعامل پتروشیمی کارون با اشاره به توانمندی‌های کم‌نظیر شرکت داخلی مجری طرح توسعه‌ای هایکو در پتروشیمی کارون تاکید کرد که تمامی ظرفیت‌ها برای راه‌اندازی این پروژه تا اسفند ۱۴۰۱ به کار گرفته شود.

به گزارش روابط‌عمومی پتروشیمی کارون، علیرضا صدیقی‌زاده و تیمی از مدیران این پتروشیمی از شرکت پرگاسیران بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند ساخت تجهیزات موردنیاز این پروژه در کارگاه این شرکت قرار گرفتند.

رئیس هیئت‌مدیره این شرکت با اشاره به تأسیس پرگاسیران در سال ۱۳۶۰ گفت: این شرکت در حوزه دریایی، پتروشیمی و نفت و گاز فعالیت‌های فراوانی کرده است، در حوزه دریایی ساخت ناوشکن جماران در این شرکت از افتخارات ماست و در صنعت نفت بیش از ۸۶۰ پروژه از سکوی پارس جنوبی تا فلات قاره، میادین نفتی و پتروشیمی‌ها پروژه‌های مختلفی را اجرا کرده‌ایم.

مهندس انصاری با اشاره به اجرای ۳۵ پروژه در حال حاضر توسط این شرکت در این صنعت، اظهار داشت: ما شش اختراع ثبت شده داریم و باتوجه‌به سابقه خوب همکاری که پیش‌ازاین با پتروشیمی کارون داشتیم توانستیم این همکاری را به پروژه هایکو تعمیم دهیم.

وی با تاکید بر اهمیت اجرای پروژه هایکو برای این شرکت گفت: در این پروژه توانستیم رآکتورها را برای اولین‌بار بومی‌سازی کنیم و بیش از نیمی از قرداد را تحویل داده‌ایم و شبانه‌روزی در تلاش هستیم تا در زمان مقرر این پروژه را به اتمام برسانیم.

مدیرعامل پتروشیمی کارون در این بازدید با بیان اینکه استفاده حداکثری از توانمندی‌های داخلی جزو اصول اصلی ما در پتروشیمی کارون و گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس است، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه قرارداد پروژه هایکو ارزی بود با همکاری شرکت پرگاسیران بخشی از این قرارداد ریالی شده و تاور، تانک ها، رآکتور و استاتیک پروژه با تکیه بر توانایی داخل ساخته خواهد شد.

علیرضا صدیقی‌زاده تصریح کرد: در دهه هفتاد به یاد دارم حتی میز و صندلی مجتمع‌های پتروشیمی را از آلمان می‌آوردیم اما امروز شرکتی مانند پرگاسیران کارهای بزرگی در صنعت دریایی و نفت و پتروشیمی انجام می‌دهم که همکاری با این شرکت‌ها مایه مباهات ماست و معتقدم همین شرکت‌ها هستند که می‌توانند در صنعت پتروشیمی و نفت و گاز ارزش افزوده و اشتغال ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: من امیدوار هستم که مسیر توسعه با دولت جدید شتاب پیدا کند و معتقدم در این دولت توسعه صنعت پتروشیمی هم شتاب می‌یابد و اگر قرار است صنعت پتروشیمی توسعه پیدا کند، لازمه‌اش این است که شرکت‌های توانمند داخلی مانند پرگاسیران توسعه پیدا کنند.

گفتنی است در این دیدار بر به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برای راه‌اندازی این پروژه تا پایان اسفند ۱۴۰۱تاکید شد و مدیران پتروشیمی کارون از بخش‌های مختلف کارگاهی این شرکت بازدید کردند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا