کد خبر: 28020183091
بازارها و خدمات مالی

صلیب مرگ برای بیت‌کوین /پیش‌بینی سقوط تا ۲۰ هزار دلار

بازار در چند روز گذشته به ثباتی نسبی رسید اما امروز صلیب مرگ روی نمودار بیت‌کوین دیده شد و این اصلا نشانه خوبی برای بازار نیست.

اگر در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده باشید احتمالا حالا اساسی‌ترین سوال شما این است که بازار به کدام سمت حرکت می‌کند.

این سوال از این جهت مهم است که در چند وقت اخیر دودستگی در پیش‌بینی‌ها به شدت افزایش یافت.

برخی می‌گویند بازار بیشتر ریزش می‌کند و برخی دیگر هم می‌گویند تا به اینجا که حمایت‌ها پایدار بود پس احتمالا بیت‌کوین برمی‌گردد.

اما یک اتفاق مهم تکنیکال در بازار رمزارزها افتاده است. دیروز میانگین متحرک ۵۰ روزه بیت‌کوین از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خود پایین‌تر آمد و این یعنی صلیب مرگ.

این سیگنال تکنیکال منفی نشان می‌دهد که احتمالا این رمزارز دوباره یک سقوط در پیش داشته باشد.

صلیب مرگ روی نمودار بیت‌کوین

بیت‌کوین در زمان نوشتن این گزارش در محدوده قیمت ۲۹ هزار دلار معامله می‌شود. به نظر می‌رسد که حجم معاملات هم در حال کاهش است و احتمالا به زودی باید شاهد شوک نزولی بازار باشیم.

اگرچه اندیکاتورها این رمزارز چند روز پیش از محدوده اشباع فروش خارج شدند اما MFI هنوز زیر محدوده ۲۰ قرار دارد و این یعنی جریان ورودی پول به بازار کم است.

بیت‌کوین ریزش می‌کند؟

اولین محدوده حمایت که باید به حفظ این محدوده امیدوار باشیم ۲۷ هزار دلار است. اما اگر ۲۷ هزار دلار هم از دست برود احتمالا فشار فروش به شدت افزایش پیدا می‌کند.

موضوعات زیادی روی قیمت بیت‌کوین تاثیر دارد و باید موقعیت‌های معاملات آتی را هم در نظر بگیریم.

در حال حاضر آدرس‌هایی که بیت‌کوین خود را می‌فروشند از آدرس‌هایی که در حال انباشت هستند پیشی گرفتند. این شاید دلیلی باشد که نهنگ‌ها دارند بیت‌کوین خود را می‌فروشند.

صلیب مرگ در نمودار این رمزارز یک امر پیش‌پا افتاده نیست.

در تاریخ هر زمانی که یک صلیب مرگ روی نمودار ظاهر شد بیت‌کوین به این موضوع واکنش نشان داد و این موضوع هم برای بیت‌کوین بسیار مهم است.

برخی پیش‌بینی می‌کنند که احتمالا این رمزارز در محدوده ۲۰ هزار دلار توانایی بازگشت دارد. اما برخی هم پیش‌بینی می‌کنند که حمایت ۲۳ هزار دلار کف بازار است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا