صنعت گردشگری ایران در دنیا نوزدهم شد +جدول

  کد خبر: 270601101575

شورای جهانی سفر و گردشگری ارزش صنعت گردشگری ایران در سال گذشته میلادی را ۴۸.۱ میلیارد دلار برآورد کرد و ایران را در رتبه ۱۹ جهان از این نظر قرار داد.

به گزارش تسنیم، شورای جهانی سفر و گردشگری ۲۰ کشور نخست دنیا از نظر بزرگی صنعت گردشگری خود در سال ۲۰۲۱ را معرفی کرده است.

این شورا میزان کمک صنعت گردشگری کشورهای دنیا به تولید ناخالص داخلی آن‌ها طی سال ۲۰۲۱ را بررسی کرده و ایران را بالاتر از سوئیس در رتبه نوزدهم قرار داده است.

این گزارش میزان کمک صنعت گردشگری ایران به تولید ناخالص داخلی طی سال ۲۰۲۱ را ۴۸.۱ میلیارد دلار برآورد کرده است که بیشتر از همه کشورهای دنیا منهای ۱۸ کشور بوده است.

آمریکا با صنعت گردشگری ۱۲۷۱ میلیارد دلاری در رتبه نخست این فهرست و چین با ۸۱۴ میلیارد دلار و آلمان با ۲۵۱ میلیارد دلار به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

کشورهای ژاپن، ایتالیا، هند، فرانسه، مکزیک، انگلیس، اسپانیا، برزیل، کانادا، استرالیا، هلند، روسیه، ترکیه، عربستان، و کره جنوبی نیز رتبه‌های چهارم تا هجدهم را به خود اختصاص داده‌اند.

ارزش صنعت گردشگری کره جنوبی که یک پله بالاتر از ایران قرار گرفته است ۴۸.۸ میلیارد دلار برآورد شده است.

سوئیس با صنعت گردشگری ۴۴.۵ میلیارد دلاری یک پله پایین‌تر از ایران و در رتبه ۲۰ جهان قرار گرفته است.

ایران بر اساس آمار سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ جزو فهرست ۲۰ کشور نخست دنیا از نظر صنعت گردشگری قرار نگرفته بود.

بدین ترتیب در سال ۲۰۲۱ ایران از لحاظ بزرگی صنعت گردشگری در رده بندی جهانی یک پله صعود داشته است.

شورای جهانی سفر و گردشگری در بخش دیگری از گزارش خود میزان هزینه‌کرد گردشگران داخلی در هر کشور را بررسی کرده و ایران را از این نظر در رتبه ۱۶ جهان قرار داده است.

بر اساس برآورد این نهاد بین‌المللی، گردشگران ایرانی در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۳۳.۳ میلیارد دلار در کشور خود هزینه کرده‌اند که این رقم بیشتر از همه کشورهای دنیا به‌جز ۱۵ کشور آمریکا، چین، آلمان، هند، ژاپن، مکزیک، انگلیس، ایتالیا، فرانسه، برزیل، کانادا، هلند، اسپانیا، استرالیا و روسیه بوده است.

میزان هزینه‌کرد گردشگران آمریکایی در کشورشان در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۷۳۱ میلیارد دلار بوده است.

هزینه‌کرد گردشگران چینی در کشورشان طی این سال نیز ۴۵۸ میلیارد دلار و این رقم برای آلمانی‌ها ۲۱۲ میلیارد دلار بوده است.

ایران در سال ۲۰۱۹ در رتبه ۱۷ جهان از نظر هزینه‌کرد گردشگران داخلی قرار گرفته بود که بدین ترتیب در سال ۲۰۲۱ یک پله در رده‌بندی جهانی صعود داشته است.

خروج از نسخه موبایل