کد خبر: 27080056027
راه و مسکن

طرح جامع حمل و نقل کشور در دست بررسی است

وزیر راه و شهرسازی از در دست بررسی قرار گرفتن طرح جامع حمل و نقل کشور خبر داد و گفت: حمل و نقل ریلی یکی از محورهای مواصلاتی حساس در کشور بوده، به همین خاطر انتظار می‌رود طرح‌هایی که در این زمینه ارائه می‌شود، به مرحله اجرا برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، رستم قاسمی ظهر امروز (۲۷ آبان‌ماه) در حاشیه بازدید از پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین، اظهار کرد: حمل و نقل ریلی یکی از محورهای مواصلاتی حساس در کشور بوده، به همین خاطر انتظار می‌رود طرح‌هایی که در این زمینه ارائه می‌شود، به مرحله اجرا برسد.

وی با یادآوری اینکه راه‌آهن زنجان به قزوین یکی از محورهای ریلی مهم کشور به شمار می‌رود، یادآور شد: با وجود اینکه اقدامات زیادی برای راه‌اندازی خط دوم این پروژه انجام شده اما باز هم نواقص زیادی دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده، حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خط دوم پروژه راه‌آهن زنجان به قزوین نیاز است، عنوان کرد: خوشبختانه این اعتبار در توافقات سفر امروز رئیس‌جمهور به استان زنجان انجام شد و امیدواریم طی دو سال آینده شاهد اتمام این خط باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این سفر ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و توسعه راه‌های مواصلاتی استان زنجان در نظر گرفته شده است، گفت: علاوه بر این در حوزه مسکن نیز ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی در دست اقدام بوده و این به معنای ایجاد اشتغال و رونق جدی در اقتصاد استان زنجان محسوب می‌شود.

قاسمی در پاسخ به این سؤال که امروز چه مقدار از پروژه‌های ریلی کشور غیرفعال است، متذکر شد: طرح‌های زیادی در کشور آغاز شده که به دلایل مختلف اعتباری، بسیاری از آن‌ها از پیشرفت کمی برخوردار بوده و یا به تعطیلی کشیده شده است. حتی در برخی از گلوگاه‌های کشور که اتمام این پروژه‌ها از اوجب واجبات بود، طرح‌ها نیمه‌تمام مانده است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: افزایش باند فرودگاه زنجان نیز جزو برنامه‌های این سفر خواهد بود.

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا