کد خبر: 110403164627
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیرئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی مطرح کرد:

عدم تخصیص ارز به موتورسیکلت و لوازم یدکی

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی، گفت: چالش دیگر ما عدم تخصیص ارز به خصوص برای موتورسیکلت و لوازم یدکی است.

اصغر فرضی پور قره‌لر اظهار داشت: در میان هفتصد و پنجاه کالای در اولویت لوازم دوچرخه منظور نشده بود که به وسیله نامه‌نگاری‌های صورت گرفته با وزارت صمت ترتیب اثر داده شد گرچه کماکان تعدادی کالا باقی مانده است.

وی ادامه داد: به طور کلی عدم تخصیص ارز و کسادی بازار با هم در ارتباط هستند زمانی که ارز تعلق نمی‌گیرد به طبع آن را باید از بازار آزاد تهیه کرد که دچار نوسان‌های متعددی است و این دلیل باعث می‌‎شود که رکود را در بازار مشاهده کنیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی، اظهار داشت: شرکت‌های تولیدی موتورسیکلت و دوچرخه در مورد نبود نیروی کار متخصص مشکل دارند، که ما از مراکز دانشگاهی تقاضا داشته‌ایم دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد برای شاغلین در صنف موتور سیکلت اجرایی شود به‌خصوص برای کارخانه های بزرگ.

اصغرفرضی پور قره‌لر، رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت:در این اتحادیه حدود هزار و ششصد عضو جوازدار مشغول به فعالیت هستند و چالشی که امروز با آن مواجه هستیم این است که اکثر کالاهای تولیدکنندگان در بندر عباس دپو شده است و مشکل ترخیص پیدا کرده‌اند و همین امر باعث شده که اکثر تولیدکنندگان با کمبود قطعات مواجه شوند.

لزوم کمک دانشگاه

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی با بیان اینکه حدود شانزده هزار کارگر در شرکت‌های تولیدی موتورسیکلت و دوچرخه مشغول به کار هستند افزود: این تعداد پرسنل مشکلات خاص خود را هم دارا هستند و ما برای تامین نیروی کار متخصص از مراکز دانشگاهی تقاضا داشته‌ایم دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد برای شاغلین در صنف موتور سیکلت اجرایی شود به‌خصوص برای کارخانه‌های بزرگ.

فرضی پور قره‌لر، بیان داشت: تاکنون هیچ اقدامی در این باره صورت نگرفته است این در حالی است که شرکت‎های تولیدی برای تربیت متخصص، مهندسانشان را به خارج از کشور فرستاده‌اند.

رییس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی همچنین بیان کرد: درخواست داریم اهتمامی جدی در این خصوص صورت پذیرد مانند بودجه اقساطی که با بانک‌ها تعامل شود و وضعیت صنعت موتورسیکلت یک مقدار بهتر شود.

وی گفت: با توجه به تبدیل موتورهای کاربراتوری به سیستم انژکتور مشکلاتی در رابطه با موتورهای مستهلک وجود دارد که طبق دستور در هشت کلانشهرجمع آوری موتورهای مستهلک و جایگزینی آنها با موتورهای انژکتوری باید صورت پذیرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا