کد خبر: 081002147547
روزنامهعصر انقراض (طنز)فناوری اطلاعات و ارتباطات

حالا با خیال راحت گران کنید

«اپراتورها متعهد به افزایش 30 درصدی سرعت اینترنت شدند.»

راضیه حسینی

به این می‌گویند یک خبر خوب، البته برای اپراتورها. حالا دیگر درخواست‌ شان مبنی بر افزایش صد درصدی تعرفه‌ اینترنت کاملاً منطقی می‌شود. اصلاً چه کسی می‌تواند اعتراض کند، وقتی قرار است سی درصد سرعت اینترنت افزایش پیدا کند.

درست است که ما نمی‌دانیم از چند درصد، به چند درصد خواهد رسید و اصلاً متوجه بالا رفتن سرعت اینترنت نمی‌شویم، ولی به هیچ وجه مهم نیست. این یک اتفاق تکراری است. ما هیچ‌وقت متوجه بهتر شدن معیشت هم نمی‌شویم، نمی‌فهمیم چطور تورم کاهش پیدا کرده و اوضاع رو به بهبود است.

مثلاً شرکت‌های خودروسازی مکلف به بهبود ایمنی خودروها و اضافه کردن ایربگ‌ها می‌شوند، بعد از آن اعلام می‌شود که تغییرات اعمال شده، و پس از آن مجوز افزایش قیمت صادر می‌شود. در نهایت ما مجبور به خرید خودروی گرانی خواهیم شد که ایربگ‌هایش را مانند زیر بغل مار، هرگز نخواهیم دید.

احتمالاً مشکل از ماست. حس‌گرهای‌مان دچار اختلال شده و متوجه بهبود شرایط نمی‌شویم. شاید گرد و خاک و آلودگی آن‌قدر روی‌شان نشسته که درست نمی‌توانند تشخیص بدهند، شاید هم از بیخ و بن ایراد دارند و کاری نمی‌توان کرد. در هر صورت تقصیر مسئولان نیست. آن‌ها به همه‌ی قول‌های خود عمل می‌کنند و هرگز بدون بالا بردن کیفیت یک چیز، آن را گران نمی‌کنند.

پیشنهاد می‌کنیم برای حل مشکل گرانی بنزین هم این کا را انجام دهید. اعلام کنید همه‌ی جایگاه‌داران مکلف به ارائه‌ی بنزین، با کیفیت جهانی هستند (از کجا و چطور آوردنش به خودشان مربوط است.)  بعد هم اعلام کنید حالا که بنزین این‌قدر باکیفیت شده وقتش رسیده است که گران شود.

احتمالاً فقط خودروها متوجه می‌شوند که خوراک‌شان فرقی با قبلی نکرده است. نگران نباشید آنها زبان ندارند و نمی‌توانند اعتراض کنند.

در مورد اقلام خوراکی هم می‌توانید به همین شیوه کار کنید. از آرد نانوایی که از بهترین مزارع گندم جهان گرفته شده است تا گوشت گاو هلندی که شب‌ها با موزیک بتهوون به خواب می‌رفته و روزها با ماساژ ویژه ریلکس می‌کرده است. چه کسی می‌تواند معترض گران شدن شود؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا