کد خبر: 020503167257
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیصنعت و معدن

فولاد سنگان پیشرو در تحقق شعار سال به روایت آمار و دستاوردها

قرار گرفتن بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی در سبد صنایع فولادی اهمیت این صنعت را در اقتصاد کشور خصوصاً بعد از وضع تحریم های چند لایه ایالات متحده دو چندان می کند.

در واقع باید اذعان کرد که صنایع فولادی کشور در چندسال اخیر با وجود همه چالشها و موانع، مانند مسائل مربوط به محدودیت های انرژی و موضوعات مرتبط با صادرات محصولات، جزو صنایعی بودند که در مسیر تحقق شعار سال و ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی همواره دستگیر نظام اقتصادی و اجتماعی کشور بوده و در این باره از حداکثر ظرفیتها برای افزایش نرخ بهره وری و ارتقای کیفی محصولات بهره برده اند.

اثرگذاری غیرقابل انکار برخی تصمیمات در تکمیل زنجیره فولاد و تولید و توزیع مواد معدنی در این زنجیره و قیمت گذاری دستوری، هرچند که موضوع تولید را در این واحدها با چالش روبرو کرده است، اما استفاده از مدیران متخصص و پیاده سازی استراتژی‌های منطقی در عبور از این چالشها باعث شده تا صنعت فولاد همچنان پرچمدار تولید در کشور باشد.

نگاهی به عملکرد برخی شرکتهای فولادی نشان از تلاش مضاعف آنان در اعتلای این صنعت مولد در کشور دارد. بررسی عملکرد فولاد سنگان در سال گذشته و سه ماهه ابتدایی سال جاری نشان از تحقق اهداف قابل ملاحظه ای در این شرکت دارد که می توان از بسیاری جهات از آن به عنوان شاخص عملکرد یاد نمود، چرا که جابجایی بسیاری از شاخص‌های مالی به همراه رشد کمی تولید و بهبود ضریب کیفی محصول با توجه به تقاضا، نیازمند شاخص‌آفرینی یک واحد تولیدی در شرایط ویژه اقتصاد کشور است.

فولاد سنگان در سال گذشته با عملکردی مطلوب میزان درآمدهای عملیاتی خود را ۶۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داد سود عملیاتی این شرکت نیز در ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ با رشد ۱۲۴ درصدی همراه بود. در صورت جریان های نقدی فولاد سنگان در سال گذشته دو نکته قابل توجه است؛

نخست آنکه، یکی از سیاستگذاری‌های مدیریتی در این شرکت را تمرکز بر مسئله سرمایه گذاری دانست و دوم کیفیت سرمایه گذاری با توجه به سود حاصل از آن که با منافع سهامداران و ایجاد سرمایه در گردش گرده خورده است.

اهمیت سرمایه گذاری ها در فولاد سنگان در سرمایه گذاری های بلند مدت در سال گذشته نیز بروز و ظهور داشت. بر اساس گزارشات مالی این شرکت، در پایان اسفند سال گذشته سرمایه گذاری های بلندمدت فولاد سنگان در سال ۱۴۰۲ رشد ۳۲۱ درصدی داشته که با توجه به نوسانات بازارهای موازی ریسک بالایی را در درون خود داشت، اما نتیجه رصد درست و حرکت در مسیر شناسایی نیازهای واقعی بازار نتیجه‌ای قابل قبول را برای این شرکت ثبت کرد.

فولاد سنگان در سه ماهه سال جاری نیز عملکردی قابل توجه را ثبت کرد که قطعا تأثیر مثبتی بر روند فعالیت ها و سودآفرینی آن خواهد داشت. براساس آنچه که از فولاد سنگان گزارش می شود این شرکت در سه ماهه نخست ۱۴۰۳ توانسته جابجایی های قابل توجهی در میزان تولید و کسب نتایج در سایر بخشها داشته باشد.

درصد رشد سود این شرکت در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۱ درصد رشد داشته است. یکی از عوامل دخیل در این رشد را باید تولید محصول نهایی کاملاً مطابق بر برنامه ریزی انجام شده و رشد درصد فروش به میزان ۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل دانست.

رشد تولید گندله و کنسانتره و ثبت رکورد روزانه تولید کنسانتره در فروردین، تحقق ۱۰۵ درصدی تولید کنسانتره در فروردین ماه و افرایش تولید روزانه گندله در خردادماه از جمله مهمترین نتایج این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری در موضوع تولید بود.

در مدت سه ماه اول سال جاری برنامه تولید گندله شرکت به میزان ۱۰۱ درصد محقق گردید و ثبت رکورد حمل ریلی در پایان اردیبهشت، و میزان حمل محصول از طریق ریل و جاده نیز از دیگر رخدادهای مهم در شرکت فولاد سنگان بوده است.

برنامه ریزی دقیق و علمی متناسب با چالشهای موجود صنعت کشور موجب عملکرد درخشان فولاد سنگان در سال جاری شده است و ثبت رکوردهای جدید تولید و فروش محصول تا پایان سال و تحقق کامل برنامه عملیاتی پیش بینی شده کاملا در دسترس می باشد

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا