کد خبر: 11030030274
اقتصادبازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

قطع ۲.۵ میلیون ابزار پرداخت الکترونیکی بی‌هویت از سوی بانک مرکزی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام‌کرد که این بانک با عاملیت شرکت شاپرک در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، تاکنون ۲.۵میلیون ابزار پرداخت الکترونیکی را که فاقد اطلاعات هویتی کامل یا نقص در مدارک شناسایی بوده‌اند را از شبکه پرداخت الکترونیکی کشور قطع کرد

به گزارش ایرنا از بانک مرکزی، این بانک اعلام‌کرد: همه تکالیف قانونی خود را در حوزه افزایش شفافیت و نظارت بر تراکنش‌های بانکی انجام داد و در راستای شفافیت هرچه بیشتر تراکنش‌های بانکی ۵۰پروژه مختلف را در دست اجرا دارد.

از آنجایی که گزارش‌های تهیه‌شده در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی به‌طور معمول برای قرائت در صحن علنی در نوبت انتظار قرار می‌گیرند، در مواردی اتفاق می‌افتد که محتوای این گزارش‌ها با میزان پیشرفت پروژه‌ها و اقدام‌های انجام‌شده در زمان حاضر همخوانی نداشته و نیاز به به‌روزرسانی دارند.

برپایه این گزارش، طبق اعلام بانک مرکزی این بانک همه تکالیف قانونی خود را در حوزه افزایش شفافیت و نظارت بر تراکنش‌های بانکی انجام داده و از سوی نهادها و بخش‌های دیگر حاکمیت در حال بهره‌برداری از نتایج اقدام‌های بانک مرکزی و اطلاعات سامانه‌های این بانک هستند.

روابط عمومی بانک مرکزی درباره اقدام‌های انجام شده در این بانک در زمینه‌های مختلف اعلام‌کرد: علاوه بر این، اطلاعات مرتبط با حدود هشت‌میلیون و ۴۰۰هزار ابزار پرداخت الکترونیکی در بهمن سال گذشته در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفت تا این سازمان ضمن بررسی این اطلاعات نسبت به تشکیل خودکار پرونده مالیاتی برای این پذیرندگان اقدام کند.

این در حالی است که از بیستم دی‌ سال گذشته، تعریف هر پایانه پذیرندگی برای متقاضیان ابزارهای پرداخت الکترونیکی اعم از درگاه پرداخت اینترنتی و دستگاه کارتخوان فروشگاهی مشروط به ارائه کد رهگیری مالیاتی از سوی متقاضی ابزار پرداخت شده است و همه پایانه‌های تعریف‌شده از آن تاریخ به بعد دارای کد رهگیری مالیاتی هستند. این فرآیند در حال حاضر به صورت خودکار انجام می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا