کد خبر: 14010020850
انرژیجهان

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴ فروردین ۱۴۰۰

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات هفته گذشته با ۲ دلار و ۱۲ سنت معادل ۳.۳۸ درصد رشد به ۶۴ دلار و ۸۶ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پس از انتشار خبرهایی مبنی بر اینکه اوپک پلاس توافق کرده که تولید نفت را از ماه می و به صورت تدریجی افزایش دهد، قیمت نفت روز پنجشنبه شاهد افزایش بیش از ۳ درصدی بود. بازارها در روز جمعه تعطیل بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز پنجشنبه با ۲ دلار و ۱۲ سنت معادل ۳.۳۸ درصد رشد به ۶۴ دلار و ۸۶ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه می نیز در پایان معاملات روز پنجشنبه با ۲ دلار و ۲۹ سنت معادل ۳.۸۷ درصد جهش به ۶۱ دلار و ۴۵ سنت رسید.

گروه اوپک پلاس متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت، روسیه و چند متحد دیگر توافق کرد که در ماه می تولید نفت خود را ۳۵۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد و طی ماه های ژوئن و جولای نیز به ترتیب ۳۵۰ و ۴۰۰ هزار بشکه دیگر به تولید روزانه نفت خود بیافزاید.

بر اساس توافقی که روز پنجشنبه حاصل شد، کاهش های اعمال شده در تولید نفت اعضای اوپک پلاس از ماه می حدود ۶.۵ میلیون بشکه در روز خواهد بود، در حالی که این رقم در ماه آوری اندکی کمتر از ۷ میلیون بشکه است.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نیز گفت، امیدوار است ذخایر جهانی نفت که یک پارامتر کلیدی برای صنعت نفت به شمالر می رود در طی ۲ تا ۳ ماه آینده به سطح عادی خود باز گردد.

جنیفر گرانهولم وزیر انرژی دولت بایدن گفته سیاست اتخاذ شده در زمینه عرضه انرژی باید قابل اجرا باشد و به نوعی از افزایش تدریجی تولید اوپک پلاس حمایت نموده است.
اما وزیر انرژی عربستان گفته، هنوز فاصله خیلی زیادی با ترمیم کامل بازار داریم.

باب یاوگر تحلیلگر بازار نفت گفت، بازیگران کلیدی تصمیم گرفته اند که اکنون زمان بازگرداندن بشکه های نفت به بازار است، اما این کار به شکل انعطاف پذیری انجام خواهد گرفت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا