کد خبر: 29119916226
انرژیجهان

قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ بهمن ۹۹ / برنت ۶۳ دلار و ۳۹ سنت شد

قیمت نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ سنت افزایش به ۶۳ دلار و ۳۹ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که دلار اندکی تقویت شده است، قیمت نفت در معاملات اولیه امروز شاهد کاهش جزئی بود و از بالاترین رقم ۲ جلسه گذشته که در پی موج سرما و تعطیلی چاه های نفت در تگزاس به ثبت رسیده بود اندکی فاصله گرفت، اما کاهش تولید نفت آمریکا به دلیل موج سرما مانع از افت بیشتر قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه مارس امروز با ۲ سنت کاهش به ۶۰ دلار و ۳ سنت رسید. دیروز قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت به بالاتری رقم ۱۳ ماه گذشته یعنی ۶۰ دلار و ۹۵ سنت رسیده بود.

قیمت نفت برنت دریای شمال نیز امروز با ۴ سنت افزایش به ۶۳ دلار و ۳۹ سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی گفت: «با توجه به تقویت دلار که ناشی از رشد سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا بوده، قیمت نفت اندکی تضعیف شده است.

تقویت دلار موجب گرانتر شدن نفت و سایر کالاهای ارزش گذاری شده به دلار برای خریدارانی می شود که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

دیگر عامل تضعیف قیمت نفت جلوگیری نروژ از اعتصاب کارکنان و تعطیلی میادین نفتی مهم فراساحلی خود بود که پس از توافق بین کارکنان و یکی از شرکت های مهم تولیدکننده بر سر دستمزدها حاصل شد.

سرمایه گذاران انتظار داشتند کارکنان همچون سال های گذشته برای بالا بردن دستمزدها اعتصاب کنند. پائولا رودریگز تحلیلگر موسسه ریستاد انرژی در این باره گفت: «فعلا جلوی اعتصاب گرفته شده… در نتیجه با توجه به اینکه عرضه نفت تاثیر نپذیرفته، قیمت ها تضعیف شده است.»

با این وجود، با توجه به برودت شدید هوا در جنوب آمریکا که منجر به کاهش عرضه برق شده و کاهش نیم تا ۱.۲ میلیون بشکه ای تولید روزانه نفت را در تگزاس به دنبال داشته سبب شده تا افت قیمت حداقلی باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا