کد خبر: 160901111904
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۶ آذر ۱۴۰۱/ فلز گران بها در سراشیبی قرار گرفت

قیمت طلا و سکه امروز در مقایسه با روز گذشته کاهشی شده است اما در همین حال انواع سکه توانسته‌اند در کانال جدید تازه فتح شده پایدار باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه امروز با نوساناتی در مسیر نزولی همراه شده است. به نحوی که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز به رقم یک میلیون و ۵۶۷ هزار تومان رسیده است؛ قیمت طلا در زمان بازگشایی بازار، یک میلیون و ۵۷۳ هزار تومان بود. آخرین قیمت طلا در معاملات روز گذشته نیز یک میلیون و ۵۷۴ هزار تومان بوده است.

قیمت سکه امامی

قیمت سکه امامی هم امروز در مسیر نزولی قرار گرفته است. قیمت این نوع از سکه امروز به ۱۷ میلیون و ۳۵۵ هزار تومان رسیده است. قیمت سکه امامی در زمان بازگشایی بازار ۱۷ میلیون و ۴۰۳ هزار تومان بوده است.

در همین حال این نوع از سکه در آخرین معامله روز گذشته ۱۷ میلیون و ۲۳۶ هزار تومان قیمت خورده بود. بدین ترتیب قیمت سکه امامی نسبت به روز گذشته افزایشی بوده اما در ادامه نسبت به قیمت بازگشایی بازار کاهشی شده است.

گفتنی است حباب سکه امامی در حال حاضر دو میلیون و ۲۶۲ هزار تومان است.

قیمت سکه بهار آزادی

قیمت سکه بهار آزادی نیز امروز کاهشی است اما توانسته است جایگاه خود را در کانال ۱۶ میلیون تومانی مستحکم کند.

قیمت سکه بهار آزادی در زمان بازگشایی بازار ۱۶ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان بوده است و اکنون روی رقم ۱۶ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان قرار دارد.

باید اشاره داشت که آخرین قیمت روز گذشته این نوع از سکه ۱۶ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان بوده است. بدین ترتیب اگر چه قیمت سکه بهار آزادی نسبت به زمان بازگشایی بازار افزایشی است اما نسبت به آخرین قیمت روز گذشته کاهش داشته است.

گفتنی است حباب سکه بهار آزادی در حال حاضر ۱۶ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه

امروز قیمت نیم‌سکه ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان است. نرخ بازگشایی بازار هم همین میزان بوده است اما بررسی بازار نشان می‌دهد آخرین قیمت معامله نیم‌سکه در روز گذشته ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است.

بر همین اساس قیمت نیم‌سکه نیز امروز نسبت به روز گذشته کاهش نشان می‌دهد. در حال حاضر حباب نیم‌سکه دو میلیون و ۵۱۲ هزار تومان است.

قیمت ربع سکه

قیمت ربع سکه نیز که در آخرین معاملات روز گذشته هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است امروز سطح هفت میلیون و ۵۰ هزار تومانی را هم لمس کرد با این حال اکنون به همان قیمت بازگشته و بدین ترتیب در مقایسه با روز گذشته تغییر ملموسی نشان نمی‌دهد. حباب ربع سکه در حال حاضر سه میلیون و ۳۲۹ هزار تومان است.

قیمت سکه گرمی

سکه گرمی هم امروز سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورده است. این در حالی است که سکه گرمی در معاملات امروز برای مقطعی با کاهش مواجه شد و به رقم سه میلیون و ۶۴۵ هزار تومان هم رسید.

با این حال اکنون نسبت به این قیمت افزایش داشته است اما باید توجه داشت که در مقایسه با قیمت روز گذشته تغییری نشان نمی‌دهد.

پیام های نوسان قیمت سکه

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت سکه و طلا در بازار به اندازه قیمت دلار قابل دستکاری نیستند اما به هر روی از روند قیمتی دلار تاثیر می‌پذیرند.

در همین حال قیمت طلا و سکه در بازار ایران همواره از بازار جهانی طلا نیز متاثر است و بر همین اساس نمی‌توان قیمت‌ها را کاملا تحت کنترل گرفت.

در این میان اما قدرتمندترین عامل موثر بر قیمت طلا و سکه در بازار ایران همواره متغیرهای کلان اقتصادی است. عواملی نظیر چشم‌انداز تورمی همواره می‌توانند به سرمایه گذاران خرد برای ورود به این بازار نقدشونده سیگنال ارسال کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا