کد خبر: 29100065936
بازارها و خدمات مالی

قیمت لیر امروز ۲۹ دی ۱۴۰۰

امروز چهارشنبه ۲۹ دی ماه قیمت لیر ترکیه در معاملات میانه روز رشد یک درصدی داشت، هر لیر ترکیه برابر دو هزار و ۲۰ تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه در نیمه معاملات روز رشد یک درصدی تجربه کرد. هر لیر ترکیه دو هزار و ۲۰ تومان معامله شد.

هر لیر ترکیه در روز مشابه سه ماه گذشته، یعنی ۲۸ دی ماه با رقم سه هزار و ۶۰ تومان معامله شد، که در مقایسه با امروز کاهش ۳۳٫۹۸ درصدی معادل هزار و ۴۰ تومانی را تجربه کرده است.

آسیب بحران اقتصادی در ترکیه

کمیل طیبی، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان در خصوص ترکیه می‌گوید: در حاضر حال با ایجاد چنین شرایط بحرانی در اقتصاد ترکیه با افزایش ریسک سرمایه‌گذاری، ریزش پول و ریزش در تجارت روبه‌رو خواهیم بود که نتیجه آن کاهش تقاضای کالای دیگر کشورها از سوی ترکیه بوده و در نهایت بر صادرات کشورهایی مانند ایران به ترکیه تأثیرگذار است.

وی اضافه می‌کند: به ویژه آنکه سهم ترکیه در روابط تجاری ایران زیاد بوده و این اتفاق ممکن است کشور ما را از جهت تجارت واقعی و رسمی دچار مشکل کند. کاهش ارزش لیر، شاید در کوتاه‌مدت فرصتی را برای افزایش صادرات ایران به ترکیه و یا کشورهای منطقه فراهم کند اما در بلندمدت با افزایش واردات از ترکیه، شرایط تغییر کرده و از میزان صادرات کم می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا