کد خبر: 11129917573
جهانروزنامه

مادر ۳۳ساله بانوی ۲۰۲۱ آلمان شد

خانمی از منطقه تورینگیا برنده امسال مسابقه تغییر بنیادی شده ‌است. این مسابقه تلاش می‌کند، کلیشه‌‌های توجه به جذابیت‌های صرفا زنانه را کنار بگذارد.

ترجمه: فاطمه موسی‌زاده

«آنجا کالنباخ»  عصر شنبه،  پس از رقابت با ۱۵ نامزد نهایی،  به عنوان بانوی آلمان در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد.

به دلیل محدودیتی که به واسطه ویروس کرونا حاصل شده، مخاطبی در این مراسم حضور نداشت؛ اما این برنامه به صورت زنده از طریق  شبکه یوتیوب پخش شد. این رویداد با عنوان: «توانمند‌سازی زنان واقعی» از طریق این شبکه به نمایش در‌آمد.

مادر پیروز دارای دو فرزند و اهل ایالت‌ شرقی تورینگیا است. خانم کالنباخ در آلمان، در وب‌‌سایتش درباره خودش می‌گوید که دوست دارد با توجه به تجربیات فراوان در زندگی شخصی‌اش، حرفه‌اش به عنوان یک مادر، به عنوان یک دوست، یک زن و فردی که عاشق زندگی است، الگویی برای زنان دیگر باشد.

این دومین‌بار بود که این مسابقه پس از یک ویرایش محتوایی با هدف تمرکز بر شخصیت‌ زنان به جای شکل ظاهری آنها برگزار می‌شد.

مسابقه متناقض

شکل این مسابقه پس از دریافت انتقادات فراوان از نگاه ابزاری به زنان تغییر کرد. محور انتقادها این بود که نامزدها به جای اینکه به خاطر زیبایی‌شان ارزش‌گذاری شوند ، باید ارزش خود را از طریق ارائه پیام‌های منحصر به فرد به جامعه ثابت کنند.

فهرست شرکت‌کنندگان در امسال شامل یک فعال مبارزه با فت‌فوبیا (فوبیای اضافه وزن)، بازمانده خشونت جنسی، یک عضو فرقه «شاهدان یهوه» و زنی با بیماری ایلئوستومی (از دست دادن توان خارج کردن مدفوع از بدن)  بود.

سینتیا یونگانس، یکی از نامزدهای  انتخابی از شهر هسن Hesse گفت: «من هرگز در یک مسابقه زیبایی شرکت نمی‌کردم. چه کسی نیاز دارد ببیند کسی با بیکینی در حال قدم‌زدن است؟»

البته با وجود ادعای این مسابقه در دور جدید اجرایش، مبنی بر تغییر موضع همیشگی، باز هم از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا در مورد موضوعاتی مانند «خانه و خانواده » و «زیبایی و مراقبت» به سوالات پاسخ دهند.

حتی در‌حالی که این مسابقه ادعا می‌کرد دیگر به ظاهر اهمیت نمی‌دهد، شرکت‌کنندگان مجبور بودند با لباسهای متنوعی در مسابقه شرکت کنند.

توانمند سازی زنان واقعی

کالنباخ قبل از ۱۷ سالگی مدرسه را ترک کرد و سپس در رشته مدیریت بازرگانی به تحصیل ادامه داد. او با دو دخترش و شریک زندگی‌اش که با او یک مغازه دوچرخه فروشی را اداره می‌کند، زندگی می‌کند.

او از ۲۷ سالگی پس از تولد هر دو فرزندش فعالیت در رشته مدلینگ را آغاز کرد.

هدف او از شرکت در این مسابقه تشویق زنان به «انجام هر کاری بود که به آنها احساس خوبی می‌دهد؛ صرف نظر از سن، شکل ظاهری و زیبایی آنان یا در نظر گرفتن صحبت‌های دیگران»

او نشان خود را از برنده سال گذشته، لئونی فون هاس دریافت کرد.

منبع: دویچه‌وله

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا