کد خبر: 22020181867
اخبار شرکت ها

مدیرعامل فولاد مبارکه در اولین همایش بوم کسب و کار: فولاد مبارکه درصدد تحقق اقتصاد غیر نفتی برای کشور است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه به دنبال تحقق اقتصاد غیر نفتی، توسعه زیرساخت‌های کشور، ایفای نقش به عنوان موتور محرکه اقتصادی، الگوی ملی بنگاه‌داری، حفظ جایگاه برتر در صنعت فولاد و سازمانی جهان‌تراز است که همه این‌ها نیازمند تلاش بی‌وفقه در کنار برنامه‌ریزی هوشمندانه است.

به گزارش ایراسین، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در اولین همایش بوم کسب و کار که در شرکت فولاد سنگان برگزار گردید، ضمن قدردانی از تلاش یکایک شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه برای ثبت رکوردهای متعدد در ابتدای سال جاری اظهار کرد: تأسیس فولاد مبارکه با هدف احداث صرفاً یک کارخانه نبوده، بلکه این بنگاه اقتصادی از ابتدای راه‌اندازی در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور نقش‌آفرینی کرده است.

رمز موفقیت فولاد مبارکه بهره‌مندی از نیروهای جوان است

وی با بیان این که رمز موفقیت گروه فولاد مبارکه بهره‌مندی از نیروهای جوان، کوشا و فارغ‌التحصیلان بهترین دانشگاه‌های کشور است، افزود: استفاده از تکنولوژی روز، آموزش جامع و طراحی کامل مهندسی در فولاد مبارکه منجر شده تا زنجیره کاملی(از سنگ تا رنگ) تحقق یابد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی و ایجاد فولاد مبارکه، از همه ظرفیت‌های کشور ازجمله انرژی(برق و گاز) استفاده شد تا این مجموعه بتواند سهم به‌سزایی در تولید کشور داشته باشد و این در حالی است که این شرکت برای ظرفیت تولید سالیانه ۲.۵ میلیون تن فولاد تأسیس شد اما پس از گذشت ۳ دهه توانست ظرفیت خود را افزایش داده و به ۷ میلیون تن برساند.

نباید از رقابت با کشورهای همسایه بازماند

وی با اشاره به تغییر فضای کسب و کار به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان اذعان داشت: فولاد مبارکه به عنوان الگوی ملی بنگاه‌داری با سودآوری بالا، در حال حاضر از شرایط مناسب تولید در کشور برخوردار است اما در ادامه راه خود، درصدد به‌روز کردن فضای کسب و کار است.

طیب‌نیا تصریح کرد: کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس برای تولید فولاد، از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌کنند و نباید از رقابت با آنان بازماند چراکه ظرفیت‌های ارزشمندی در کشور ما برای تولید فولاد فراهم شده اما به دلایل مختلف هنوز امکان بهره‌گیری کامل از این ظرفیت‌ها محقق نشده است.

لزوم توجه به باید بازارهای صادراتی و منطقه‌ای

وی ادامه داد: مصرف ما یک چهارم این ظرفیت است و باید بازارهای صادراتی و منطقه را مدنظر داشته باشیم اما تحولات بیرونی و شرایط کشور متفاوت است؛ فولادسازان داخلی در حال حاضر با چالش تأمین مواد اولیه و عدم توازن زیرساخت‌ها(تأمین برق، گاز و آب، حمل و نقل و …) مواجه هستند.

مدیرعامل فولاد مبارکه متذکر شد: اگر برای رسیدن به اهداف خود به درستی برنامه‌ریزی نکنیم، میراث‌داران خوبی برای گذشتگانی که با تلاش جهادی و تأسیس و توسعه مجموعه فولاد مبارکه، این میراث را به ما تحویل دادند، نخواهیم بود.

باید شرایط رقابتی موجود را به خوبی درک کنیم

وی با بیان این که در حال حاضر باید شرایط رقابتی موجود را به خوبی درک کنیم، تأکید کرد: هم‌اکنون باید شرایط تولید و رونق به اقتصاد کشور را به‌گونه‌ای دیگر رقم بزنیم و با کسب دانش روز دنیا به عنوان شهروند مسئولیت‌پذیر برای خلق آینده‌ای بهتر نقش‌آفرینی کنیم.

طیب‌نیا در ادامه با تأکید بر ضرورت حفظ جایگاه گروه فولاد مبارکه در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور عنوان کرد: بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا با گذشت چند دهه همچنان جایگاه خود در میان رقبا را حفظ کرده‌اند و فولاد مبارکه نیز با عبور از مسیرهای دشوار توانسته طی ۳ دهه گذشته جایگاه خود را در میان رقبای منطقه‌ای حفظ کند.

فولاد مبارکه درصدد تحقق اقتصاد غیر نفتی برای کشور است

وی بر ضرورت تحقق اقتصاد بدون نفت تأکید کرد و گفت: فولاد مبارکه به دنبال تحقق اقتصاد غیر نفتی، توسعه زیرساخت‌های کشور، ایفای نقش به عنوان موتور محرکه اقتصادی، الگوی ملی بنگاه‌داری، حفظ جایگاه برتر در صنعت فولاد و سازمانی جهان‌تراز است که همه این‌ها نیازمند تلاش بی‌وفقه در کنار برنامه‌ریزی هوشمندانه است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اظهارداشت: ما برای رسیدن به اهداف خود باید با استفاده حداکثری از ظرفیت موجود، توسعه‌محوری‌(توسعه سرمایه انسانی به عنوان نخستین محور توسعه و ثانیاً توسعه کمّی، کیفی و متوازن)، تمرکز بر نوآوری و فناوری‌های نوین، حفظ رویکرد بهره‌وری سبز و توسعه صنعتی همراه با حفظ محیط زیست(تبدیل شدن به صنعت سبز)، برای پیشرفت کشور گام برداریم.

ضرورت ورود هوشمندانه به کسب و کارهای جدید

وی با تأکید بر ضرورت توجه به سرعت در توسعه، تمرکز بر نوآوری و فناوری‌های نوین، توسعه سرمایه انسانی، توجه به محیط زیست و صنعت سبز اضافه کرد: برای بقای تولید و سودآوری باید به کسب و کارهای جدید توجه کنیم و به صورت هوشمندانه‌ای به آن‌ها ورود پیدا کنیم تا بتوانیم خود را برای دهه و شاید قرن پیش رو آماده کنیم و جایگاه جهانی خود در افق ۱۴۱۰ را ارتقا دهیم.

طیب‌نیا در پایان عنوان داشت: فولاد مبارکه بستر بسیار مهمی برای خدمت‌رسانی به کشور است و به همین دلیل ضروری است که همه شرکت‌های زیرمجموعه این گروه، با تمام توان خود، وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا