کد خبر: 08119913675
اخبار شرکت هاویدئوها

مدیرعامل گروه تولیدی و صنعتی صبا ظرف آسیا: اگر تولید کننده ارز هزینه شده را برنگرداند، نمی‎ تواند مواد اولیه تهیه کند +فیلم

به گفته مدیرعامل و رئیس هیات مدیره گروه تولیدی و صنعتی صبا ظرف آسیا، یک تولیدکننده تا نتواند ارزی که هزینه کرده است را برگرداند نه می‎ تواند تولید کند و نه می‎ تواند مواد اولیه تامین کند.

گروه تولیدی و صنعتی صبا ظرف آسیا (سهامی خاص) با بیش از ۱۸ سال سابقه کار در تولید ظروف نچسب جز تولیدکنندگان موفق در ایران و خاور میانه است این شرکت در شهرک صنعتی بروجرد است و با بهره ‎گیری از مدیران و کادر فنی مجرب و تجهیزات و ماشین‎ آلات مدرن سهم عمده ‎ای از بازار های داخلی و خارجی را به خود اختصاص داده است و به عنوان صادرکننده ملی برتر سال ۹۸ معرفی شده است.

دلایل موفقیت و کسب عنوان صادرکننده ملی برتر از سوی گروه تولیدی و صنعتی صبا ظرف آسیا را از احمد یارمحمدی، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره این شرکت جویا شدیم؛ او در این باره گفت: «تلاش، برنامه ‎ریزی و هدف‎گذاری از دلایل موفقیت شرکت ما بوده است. یکی از اهدافمان این بود که به عنوان صادرکننده ملی انتخاب شویم.۱۰ سال است که واحد نمونه صادرات استانی هستیم و از سه سال پیش برنامه‎ریزی کردیم تا بتوانیم صادرکننده نمونه ملی شویم که بالاخره به این توفیق رسیدیم.»

او درباره چشم ‌انداز فعالیت شرکتش اظهار کرد: «قطعا تلاشمان را بیشتر خواهیم کرد و امیدواریم که شرایط هم بهتر شود و قطعا باید صادرات را بهتر کنیم.»

یارمحمدی درباره مشکلات شرکت در تامین مواد اولیه گفت: «به دلیل کمبود مواد اولیه در تامین آن مشکل داریم. وادرات نیز به دلیل تحریم ‎ها دچار مشکل شده است. قیمت تمام شده مواد اولیه نیز به دلیل اینکه بخشی از آن وابسته به خارج و قیمت ارز است، دائم افزایش می‎ یابد.

با توجه به این مشکلات نمی ‎توانیم برای ۵ یا ۶ ماه آینده برنامه‎ریزی داشته باشیم. اما با وجود تمام این مسایل و مشکلات تلاش می‎کنیم که کار توسعه پیدا کند. »

او در پاسخ به این سوال که «در کدام زمینه باید اصلاح ضروری‎ تر صورت بگیرد تا بتوان رشد صادراتی بهتری داشت؟»، تاکید کرد: «بیشتر در  قوانین باید اصلاحاتی انجام شود. در قوانین صادراتی مثل بازگشت ارز باید تغییراتی صورت گیرد.

به هرحال یک تولیدکننده تا نتواند ارزی که هزینه کرده است را برگرداند نه می‎تواند تولید کند و نه می‎تواند مواد اولیه تامین کند. برگشت ارز یکی از مشکلات صادرکنندگان است که مسئولان قول داده اند آن را حل کنند. موضوع بازگرداندن ارز صادراتی باعث شده برخی از شرکت‎ ها، صادرات را به نام خود انجام ندهند که در واقع نوعی قاچاق کالا است که امروز قاچاق صادارات شده است که این امر هزینه‎ها را بالا می‎برد و مشکلات بسیار دیگری ایجاد می‎کند.»

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره گروه تولیدی و صنعتی صبا ظرف آسیا درباره ماجرای ابطال کارت‎ های بازرگانی نیز گفت: «برخورد با صادرکنندگان و ابطال کارت‎ های بازرگانی برای صادرکننده مشکلاتی ایجاد کرده است. قطعا اگر یک واحد تولیدی ارز هزینه‌شده را برنگرداند نمی‎تواند تولید داشته باشد و واحد تولیدی را سرپا نگه دارد. بنابراین خود صادرکننده تلاش می‎کند که ارز را برگرداند.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا