کد خبر: 18070049116
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

مدیریت ۸۲ میلیون سفر غیر ضروری از روستا به شهر از سوی پست‌بانک

به گفته مدیر‌عامل پست‌بانک، در حال حاضر تعداد۵۷۵۰باجه خدمات بانکی روستایی در سطح کشور به روستاییان و اقشار آسیب‌پذیر خدمات مالی و بانکی ارائه می‌دهند که از این مجموع، تعداد ۲۹۵۰باجه مجهز به دستگاه خودپرداز (ATM) پست‌بانک است که بخشی از این دستگاه‌ها از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شده و مابقی آن از اعتبارات این بانک از محل تسهیلات ارزان‌قیمت تهیه و در اختیار باجه‌های مذکور برای ارائه خدمات شبانه‌روزی قرار گرفته است که در راستای این مهم، ۸۲میلیون سفر از روستا به شهرها مدیریت شد و صرفه اقتصادی در مقیاس ملی برای کشور ایجاد کرد.

به گزارش روابط‌عمومی پست‌بانک، بهزاد شیری، گفت: با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته، ۷۰درصد تراکنش‌های روستایی غیرنقدی است. از این‌رو ما بجای خرید دستگاه‌های خودپرداز از سوی باجه‌ها، طرح خرید دستگاه‌های کیوسک غیرنقدی یا Cashless ATM  به عنوان ابزار ارزان‌قیمت‌تر نسبت به ATM تدوین کرده‌ایم و با توجه به اعتباری که برای آن در نظر گرفته‌ایم تاکنون ۵۰۰دستگاه کیوسک غیرنقدی از سوی باجه‌ها تهیه، نصب و راه‌اندازی شده است. البته که کماکان اعتبارات خرید دستگاه‌های ATM برای باجه‌های متقاضی وجود دارد.

مدیرعامل پست‌بانک با اشاره به کاربردهای کیوسک غیرنقدی یا Cashless ATM افزود: این دستگاه تمام انتظارات مشتریان بانک از دستگاه خودپرداز و خدمات بانکی را به جز پرداخت وجه نقد برآورده می‌کند و مشتریان می‌توانند تمامی خدمات غیرنقدی از قبیل انتقال وجه، پرداخت قبوض، خرید شارژ و غیره را با این دستگاه انجام دهند.

شیری در پایان تاکید کرد: پست‌بانک برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و رفاه حال آنان، امکان استفاده از درگاه‌های الکترونیکی قابل دسترس از قبیل؛ دستگاه‌های خودپرداز، کیوسک غیرنقدی، همراه‌بانک و اینترنت بانک و غیره را برای آنان فراهم کرده تا روستاییان و اقشار کم‌برخوردار با توجه به امکانات و اختیارات خود از این درگاه‌ها استفاده کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا