کد خبر: 050302128352
اقتصادروزنامهعصر انقراض (طنز)

مردم را تاکسیدرمی کنید

راضیه حسینی

راهکار پیشنهادی سازمان سنجش به جای قطع اینترنت در کنکور: از ساعت هشت تا یازده صبح عکس و فایلی رد و بدل نشود.

نه این هم جواب نمی‌دهد. باید کاری ویژه کنید تا بالاخره بعد از سال‌ها سربلند بیرون بیایید و بتوانید اعلام کنید «در کنکور امسال هیچ تقلبی صورت نگرفت.» برای این‌که بتوانید به آرزوی‌تان برسید، چند پیشنهاد داریم.

۱_همه‌ی مردم را با طناب به صندلی‌ ببندید. در واقع این کار نیاز به نیروی انسانی زیادی دارد. ولی نگران نباشید. کشوری که توانایی پلمب رودخانه را داشته باشد حتماً از پس این هم برمی‌آید.

فقط توجه کنید که صندلی‌ها حتی‌المقدور دور از هم گذاشته شوند و همه‌ی افراد پشت به هم باشند. حتی بد نیست دهان و چشم‌ها هم بسته شوند. شاید به زودی بشر به فناوری «تاکسیدرمی موقتی» برسد. این‌طوری می‌توانید راحت کل مردم را برای چند ساعت تاکسیدرمی کنید.

بعد از این مرحله، داوطلبان باید با اسکورت ویژه‌ به محل آزمون وارد شوند. بالای سر هر داوطلب هم یک نیروی پلیس، از آن‌ها که فقط چشم‌های‌شان معلوم است بگذارید. مطمئن باشید دیگر هیچ تقلبی صورت نمی‌گیرد.

۲_ با هوش مصنوعی فرشته‌ی سمت چپ را وارد گوشی‌ها کنید. هر فرد به محض این‌که رمز موبایل را وارد  کرد با تصویر فرشته‌ی‌ مربوطه مواجه می‌شود که قلم به دست منتظر است و زیر چشمی در حال نگاه کردن به اوست.

فرشته زبان باز می‌کند و می‌گوید: «دلم می‌خواد فقط به تقلب رسوندن فکر کنی. به همین سوی چراغ کل دفترو از اعمال زشتت پر می‌کنم.» این روش هم احتمالاً جواب خوبی می‌دهد.

۳_ وا اما می‌رسیم به روش سوم. این یکی از همه سخت‌تر، محال‌تر و دست‌نیافتنی‌تر است.

کنکور را حذف کنید. بله بله حق باشماست. اصلاً مگر امکان دارد کنکور حرف شود؟ حتی اگر زمین متلاشی شود، دریا و آسمان به هم متصل شوند. ماه و خورشید با هم ادغام شوند، باز هم محال است که کنکور حذف شود. اگر حذف شود چطور همه‌ی داوطلبان شایسته، وارد دانشگاه شوند؟ چطور حق به پولدارها، یعنی همان حق‌دارها برسد؟

 به نظرمان روی گزینه‌ی یک و دو تمرکز کنید. امیدواریم بالاخره روزی برسد که اعلام کنید برای یک بار کنکوری پاک برگزار کردید و هیچ تقلبی در کار نبود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا