کد خبر: 07010020444
تولید و بازرگانیصنعت و معدن

معاون صنایع وزارت صمت خبر داد؛ افزایش ۵۰ درصدی تولید ماشین لباسشویی در سال جهش تولید

صادقی نیارکی گفت: در  رشد چشمگیری داشته‌ایم و تولید ماشین لباسشویی حدود ۵۰ درصد رشد داشته است.

مهدی صادقی نیارکی معاون صنایع وزارت صمت در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمار داخلی سازی در سال ۹۹ اظهار کرد: موضوع نهضت ساخت داخل  از جمله موضوعاتی بود که مورد توجه وزارت صمت قرار گرفت و ما برای کاهش وابستگی به واردات برنامه ریزی کردیم و بنا داشتیم  تا ۱۰ میلیارد دلار از واردات را داخلی سازی کنیم.

او ادامه داد: روند تولید صنعتی در کشور ما به گونه‌ای است که از ٢۷ رشته فعالیت در حوزه صنعت از جمله تایر، لوازم خانگی، پتروشیمی و غیره در ۱۷ رشته رشد تولید داشته‌ایم. قرار بود با تحریم‌ها اشتغال صنعتی ما را با ایجاد موانع در زنجیره تامین و لجستیک کشور تحت الشعاع قرار دهند، اما سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ٢۲ درصد رشد اشتغال صنعتی داشتیم.

صادقی نیارکی گفت: هرجا که ارز‌های ارزان کشور را صرف واردات کردیم و کشور را بر مبنای واردات اداره کردیم آسیب پذیر بودیم. ما در فضای چالش برانگیز اقتصاد جهانی چاره‌ای جز خوداتکایی نداریم. به طور مثال ما در صنعت تایر و در ۱۱ ماهه امسال رشد حدود ۲۰ درصدی داریم.

این مقام مسئول افزود: در یک مسیر کوتاه مدت ١٠ ساله و با وجود تحریم‌ها توانستیم به خوداتکایی قابل اعتنا در صنعت تایر برسیم و امروز با افتخار اعلام می‌کنم که نیازی به واردات تایر خودروهای سواری و سبک در کشور احساس نمی‌شود.

معاون صنایع وزارت صمت تصریح کرد: نظر شخصی و توصیه من این است که این مدل توسعه بین بخشی و هماهنگی در صنعت تایر را به یک مدل هم راستا بین منافع اقتصادی برای رسیدن به یک نقطه اوج و بهبود مستمر عملکرد تبدیل کنیم.

او با اشاره به رشد چشمگیر تولید لوازم خانگی تصریح کرد: در صنعت لوازم خانگی نیز شاهد رشد هستیم و به رغم تحریم و خروج دو برند خارجی از ایران که سهم عمده‌ای در بازار داخلی داشتند، صنعتگران ما توانستند توانمندی‌های خود را توسعه دهند و بازار داخلی را  به دست بگیرند.

صادقی نیارکی با اشاره به رشد چشمگیر تولید لوازم خانگی در سال گذشته بیان کرد: در سال جهش تولید و در صنعت لوازم خانگی رشد چشمگیری داشتیم و تولید ماشین لباسشویی حدود ۵۰ درصد رشد داشته است. تولید کمباین نیز حدود ۴۹ درصد و خودرو نیز ۱۸ درصد افزایش تولید داشته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا