مقام آمریکایی: اوکراین در حال شکست خوردن در جنگ با روسیه است

  کد خبر: 30030187718

مقام امنیت ملی سابق آمریکا اذعان کرد که اوکراین به آرامی و تلخی، در مسیر شکست در جنگ با روسیه، پیش می‌رود.

«کی تی مک فارلند» معاون سابق مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ در گفتگو با شبکه فاکس نیوز درباره جنگ اوکراین گفت: اوکراین به صورتی تلخ و آرام و با نتایجی وحشتناک، در حال شکست خوردن در این جنگ است. فکر می‌کنم هرچه زودتر این جنگ تمام شود، بهتر است. فکر می‌کنم زمان به نفع اوکراین نیست.

او گفت: روسیه به دلیل بالا بودن قیمت انرژی، می‌تواند برای همیشه بجنگد. روسیه اکنون ثروتمندتر از دهه‌های گذشته شده است. بنابراین، آن‌ها در حال به دست آوردن پول زیادی برای این جنگ پرهزینه هستند. از سوی دیگر، اوکراین در حال شکست خوردن است.

مک فارلند اذعان کرد: مقامات غربی با اوکراینی‌ها صرفاً ابراز همدردی می‌کنند که تنها به نفع پوتین است. بنابراین، هرچه این جنگ طولانی‌تر شود شرایط برای اوکراین بدتر خواهد شد.

او مدعی شد: پوتین انگیزه‌های زیادی برای ادامه این جنگ دارد و ما سپس خواهیم گفت باید در اوکراین سرمایه گذاری کنیم و باید آن را به غرب متصل کنیم و این در حالی است که پوتین در شرایط پس از جنگ در موقعیت یک فرد منفور در سطح بین المللی قرار خواهد گرفت و کسی در روسیه سرمایه گذاری نخواهد کرد.

معاون سابق مشاور امنیت ملی آمریکا در دوره ترامپ درباره بازداشت چند تبعه آمریکایی در اوکراین، می‌گوید که واشنگتن نیروی نظامی به اوکراین اعزام نکرده است و افرادی که در این کشور هستند شهروندان عادی آمریکا هستند که روسیه آنان را مزدور نه عضوی از ارتش آمریکا می‌نامد.

خروج از نسخه موبایل