کد خبر: 0907983456
بورس

بورس در یک نگاه؛ مقایسه این روزهای بورس با سال ۹۲ اشتباه است

مسعود وطنخواه

عصراقتصاد: بررسی شرایط این روزهای بورس با سال ۹۲ نشان می دهد که مقایسه این دو مقطع زمانی کار درستی نیست و در بورس حباب وجود ندارد.

 جدول بازدهی ۵۵ شاخص موجود در بورس را نشان می دهد که رتبه اول بازدهی شاخص ها امروز به گروه سایر مالی تعلق گرفت.

شاخص کل چهارمین روز هفته از همان آغاز معاملات صعودی بود اما در ادامه اندکی تعدیل شد به طوری با افزایش هزار و ۳۹۸ واحدی در تراز ۳۲۶ هزار و ۱۰۴ واحدی ایستاد.

شاخص ها: شاخص ها نمایانگر چگونگی نوسانات گروه های موجود در بورس هستند که به نوعی نشان دهنده اقبال فعالان بورس به یک گروه است.

 بورس

بیشترین استقبال حقیقی ها (پول هوشمند):

میزان اقبال معامله گران حقیقی از نمادها یکی از مواردی است که امروزه مورد استفاده گروهی از فعالان بازار سرمایه قرار می گیرد این گروه بر این باورند که افزایش حجم و ارزش ریالی معاملات به نوعی نشان دهنده حرکت سیال نقدینگی است لازم به ذکر است از این ورود و خروج نقدینگی به پول هوشمند نیز تعبیر می شود.

بورس

شناسایی سود توسط عده ای از سرمایه گذاران سبب شد که شرکت های مورد توجه حقیقی ها نسبت به روز دوشنبه با کاهش همراه شود.

سهام خریداری شده با حجم بالاتر از ۵۰ میلیون سهم توسط حقیقی

این جدول معاملات نمادهای با حجم های بالاتر از ۵۰ میلیون سهم توسط حقیقی ها است که به نوعی تمایل حقیقی ها را با حجم های بالا در  نمادهای بورس را نشان می دهد.بروس

برترین گروه های صنعت:

چهارمین روز هفته رتبه اول برترین گروه های صنعت با ۳ هزار و ۹۰ میلیارد ریال در حالی به گروه خودرو تعلق گرفت که روز گذشته رتبه اول به گروه پتروشیمی اختصاص داشت.

بورس

برترین گروه های صنعت: جدولی است که در آن بیشترین گروه های موجود در بورس به همراه میزان ارزش معاملات آورده شده است وجود ستون مرتب بودن صعودی ارزش معاملات  نشان دهنده رتبه و ستون درصد از کل ارزش معاملات گویای میزان حجم آن صنعت است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا