کد خبر: 22060046129
اقتصادجامعه و فرهنگراه و مسکنروزنامهسلامت و رفاهصفحه یک

نگرانی راه آهن فرانسه درباره هزینه چند میلیون یورویی کنترل گذرنامه سلامت 

کنترل گذرنامه سلامت در راه آهن سراسری فرانسه چندین میلیون یورو هزینه دارد.

 ژان پییر فاراندو، مدیر عامل راه آهن سراسری فرانسه، درباره دلیل این هزینه میلیونی، لزوم برون‌سپاری کنترل گذرنامه سلامت در قطارهای فرانسه را مطرح کرده است.

 او که ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) مهمان ردایو آر تی اِل فرانسه بود همچنین به اجباری شدن ارائه گذرنامه سلامت در تمامی خطوط راه آهن سراسری فرانسه، اعم از شهری و بین شهری و قطارهای سریع‌السیر بین المللی با مسافت بالا،  از ۹ اکتبر ( ۱۷ مهر) اشاره کرد.

به عقیده او، شرکت راه آهن فرانسه توانایی به‌کارگیری هزاران کارمند برای کنترل گذرنامه نامه سلامت را ندارد و ناچار است از بخش خصوصی برای این کار استفاده کند که  هزینه این برون‌سپاری  چندین میلیون یورو خواهد بود.

مدیر عامل راه آهن سراسری فرانسه گفت: «چه بسا این مقدار حتی به صد میلیون یورو برسد. به این رقم باید ۶۰ میلیون یورو هزینه ضدعفونی کردن واگن‌ها را نیز اضافه کنیم.»

 او در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با رادیو آر تی اِل فرانسه گفت: «در ایستگاه راه آهن شرقی پاریس ۴۰درصد قطارها برای گذرنامه سلامت کنترل می‌شوند و قصد داریم این نسبت را افزایش دهیم. همزمان قصد داریم افزایش کنترل ۳۰ تا ۴۰ درصدی در کل فرانسه  را اجرا کنیم.»

بر اساس اطلاعات ردایو آر تی اِل فرانسه، اکنون صرفا ۱۱ درصد از کل  جمعیت ۸/۲ میلیون نفری مسافری که طی یک هفته با قطارهای طی‌کننده مسافت بالا تردد می‌کنند، کنترل می‌شوند. مدیر عامل راه آهن فرانسه اذعان کرد که ۹۹ درصد مسافرانی که کنترل می شدند، «کم‌و‌بیش» گذرنامه سلامت داشتند.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا