کد خبر: 270503169988
تولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدنفناوری اطلاعات و ارتباطاتخدمات و سرویس‌های متنوع، بانکی‌ها را به پای میز قرارداد همراه اول کشاند؛

«همراه اول» همراه نخستین نمایشگاه صنعت مالی ایران

زینب غضنفری

همراه اول به عنوان نخستین اپراتور تلفن همراه در کشور در تمام این سال‌ها به دنبال آن بوده تا در تمام رویدادها نخستین و همراه باشد. شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی ایران (بورس، بانک و بیمه) در نوزدهمین روز مرداد ماه سال ۱۴۰۳ در معرض دید عموم قرار گرفت و آخرین دستاوردهای این حوزه به نمایش گذاشته شد.

به گزارش عصر اقتصاد، بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور به عنوان همراه اول بازارهای مالی کشور از خدمات گسترده‌ای رونمایی کرد؛ به گونه‌ای که پای بسیاری از مدیران بانک‌ها به غرفه این شرکت باز شد.

از آن جایی که در سالیان اخیر به سبب گسترش دامنه تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کشور نیاز به برقراری ارتباط مستقیم و بدون واسطه بین عموم مردم و تصمیم‌سازان و افزایش دانش مالی به شدت احساس می‌شود، همراه اول به همراه شرکت‌های زیرمجموعه خود با رویکرد «سرویس‌های حوزه بانکی و مالی» و محوریت «سرویس‌های فینتک، سرمایه‌گذاری و راهکارهای سازمانی» در این شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی ایران که یکی از بزرگترین رویدادهای مالی منطقه با حضور فعالان اقتصادی کشور به شمار می‌رود، حضور پیدا کرد.

همراه اول به عنوان لوکوموتیو پرقدرت مسیر حرکتی ایران دیجیتال که شعار «اتصال به آینده هوشمند» را با خود به یدک می‌کشد، به دنبال هم‌افزایی مبتکرانه و خلق فضای تأثیرگذار در این فضا بوده و نسبت به ارائه جدیدترین دستاوردهای فنی و سرویس‌های دیجیتال خود در حوزه‌های سرمایه گذاری، مالی، بیمه، فینتک اقدام نمود.

در بخش راهکارهای سازمانی سرویس‌های «اپراتور خدمات بانکی»، «API Console»، «کیف پول فراگیر و اپلیکیشن اوانو»، «آی بیمه»، «خدمات ابر اول» و «شعبه متصل – Connected branch» را به عموم مردم و مدیران سازمان‌ها معرفی کرد.

هدف اصلی همراه اول از حضور در این نمایشگاه که سالانه با حضور جمع زیادی از شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی در زمینه بورس، بانک و بیمه برگزار می‌شود، ارائه و معرفی سرویس‌های مختلف در حوزه‌های سرمایه گذاری، سرویس‌های فینتک و حوزه مالی، حوزه بیمه و سرویس‌های سازمانی بود تا با تبادل دانش در حوزه ارتباطات، فناوری اطلاعات، کسب و ‌کارهای دیجیتال و تعامل با دیگر بازیگران این صنعت، بتواند نقش مهمی‌در رشد این صنعت آینده‌دار ایفا کند و چراغ راهی برای یکدیگر در این مسیر باشند.

یکی از مهمترین اهداف برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، آشنایی اشخاص و شرکت‌ها با آخرین دستاوردها و پروژه‌های شرکت‌ها است تا با جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی سرعت رشد و توسعه خدمات بیشتر شود. به همین جهت گروه همراه اول در تمامی‌روزهای برگزاری این رویداد کارگاه‌های تخصصی برگزار کرد و پیرامون موضوعاتی همچون «برنامه مالی و بودجه‌ای آتی شرکت ارتباطات سیار ایران»، «معرفی پلتفرم خرید آنلاین بیمه نامه (آی بیمه)»، «نقش کیف پول الکترونیک در توسعه اقتصاد دیجیتال» و «نقش تلکام در صنعت بورس، بانک و بیمه» با شرکت کنندگان در نمایشگاه گرد هم آمدند.

شرکت سرمایه گذاری توسعه نور دنا به عنوان بازوی سرمایه گذاری همراه اول کارگاهی در خصوص «وضعیت اقتصاد جهان، کشور و بازار سرمایه» برگزار کرد و درباره نحوه ارزیابی و تحلیل شرکت‌های ICT از نگاه سرمایه گذار بورسی، جایگاه فعلی اپراتورهای ارتباطی در اقتصاد، موانع پیش ‌پای توسعه آن‌ها و راهکارهای برون‌رفت از تنگناها از جمه موضوعاتی بود که در آن مطرح شد.

شرکت حرکت اول به عنوان هلدینگ سرمایه گذاری خطرپذیر، عهده دار فعالیت‌های استارت‌آپی همراه اول است و که در ۱۵ کسب و کار و ۳ صندوق فعال است و ارزش پرتفوی این شرکت در مدت فعالیت خود بیش از ۳ برابر شده و اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از ۳۸۷۰۰ نفر ایجاد کرده است. همچنین ۱۲ قرارداد سرمایه گذاری به شرح ۳۸۲ میلیارد تومان توسط حرکت اول منعقد شده که در نمایشگاه صنعت مالی به تشریح آن پرداخته شد.

حرکت اول با شناسایی کسب و کارهای نوپا، تأمین سرمایه، شبکه‌سازی و ایجاد هم افزایی در خانواده بزرگ همراه اول در جهت رشد و توسعه اکوسیستم نوآوری کشور فعالیت می‌کند. مأموریت این شرکت «توانمندسازی اکوسیستم در نقش سرمایه گذار خطرپذیر» و چشم انداز آن «تبدیل شدن به بازیگر برجسته در حوزه سرمایه گذاری خطرپذیر در کشور» است.

نمایش و ارائه چنین توانمندی‌هایی از سوی همراه اول و شرکت‌های تابعه آن سبب شد مدیران بانک‌های پارسیان، صادرات، آینده، سپه، تجارت، پست بانک و قرض الحسنه مهر ایران خود را به غرفه‌های این شرکت برسانند.

همراه اول برای بانک‌ها سرویس‌ها و خدمات مختلفی در سبد خود دارد و در این نمایشگاه اقدام به معرفی و ارائه سرویس‌های «اپراتور خدمات بانکی»، «API Console»، «کیف پول فراگیر و اپلیکیشن اوانو»، «آی بیمه»، «خدمات ابر اول» و «شعبه متصل-Connected branch» کرد.

معرفی و ارائه شبکه اختصاصی امن همراه یا همان سرویس APN به عنوان راهکاری نوین برای ایجاد یک شبکه داخلی منعطف با نود‌های متحرک در سراسر کشور، از جمله دیگر سرویس‌های ارائه شده در نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی ایران (بورس، بانک و بیمه) بود.لازم به ذکر است که با استفاده از سرویس APN همراه اول، سازمان‌ها می‌توانند اجزا متحرک و غیر متمرکز خود را به آسانی در شبکه داخلی سازمان تعریف کرده و به ارتباط و تبادل اطلاعات میان کارکنان، تجهیزات و سرور‌ها در هر نقطه جغرافیایی بپردازند.

در نهایت، ارائه و معرفی خدمات و سرویس‌های مختلف در حوزه بانکداری دیجیتال منتج به انعقاد تفاهم نامه بین شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) و بانک صادرات با هدف توسعه همکاری و افزایش تعاملات شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا