کد خبر: 070603171215
جامعه و فرهنگ

هویت بخشی بصری به میدان کتاب با اجرای نقاشی گرافیتی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۲ گفت: همزمان با اجرای طرح الگوی خدمت در محور فرحزادی و ساماندهی و انتقال صنوف مزاحم سنگفروشی در ضلع شمال غربی میدان کتاب، طرح های گرافیتی محیطی برگرفته از تصاویر کتاب در این محوطه نقش بست.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲ ، علی اصغر طاهری با اشاره به اینکه نقاشی دیواری به عنوان یکی از ارکان گرافیک محیطی، نقش مهمی در فرهنگ سازی مردم، ترویج حس تعلق و زیباسازی فضاهای خیابان دارد، گفت: همزمان با طرح ساماندهی میدان کتاب و انتقال صنوف سنگفروشی حاشیه میدان، نقاشی گرافیتی این فضا دردستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نقاشی دیواری به عنوان یکی از روش های گرافیک محیطی ودر برگیرنده جاذبه های بصری است ، گفت: در راستای اقدامات انجام شده در طرح الگوی خدمت ، به منظور زیبا سازی و هویت بخشی به محیط شهری، با اجرای ۷۰مترمربع نقاشی گرافیتی با تکنیک آکرلیک، نقش کتاب در ضلع شمال غربی میدان کتاب به تصویر کشیده شد.

طاهری ادامه داد: نماد کتاب و کتابخوانی ضمن کمک به زیبایی محیط شهری ، می تواند در جریان سازی فرهنگی مطالعه و اهمیت کتابخوانی نقش داشته باشد.

معاون شهردار منطقه ۲تاکید کرد :از ابتدای سال جاری با هدف ارتقا و بهبود سیمای بصری شهر اقدامات متعددی در زمینه اجرای نقاشی‌های دیواری و رنگ آمیزی‌ها، آذین بندی‌های پارچه‌ای و نوری در مناسبتهای ملی و مذهبی انجام شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا