کد خبر: 06020023765
جهاندولت

وزارت امور خارجه مسئول انتشار فایل صوتی ظریف نیست

سخنگوی وزارت خارجه گفت: انجام مصاحبه، انتخاب تیم مصاحبه کننده و نگهداری آن به هیچ وجه در دست وزارت امور خارجه نبوده و مسئولیت انتشار آن برعهده ما نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد، در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت دو شهروند بازداشت شده در ترکیه گفت: موضوع برای ما روشن نیست و وزارت خارجه با جدیت پیگیر موضوع است.

خطیب‌زاده گفت: حقوق شهروندان ایرانی برای وزارت خارجه بسیار مهم است و ما از همان اول که با خبر شدیم با جدیت پیگیری کردیم. در ترکیه نیز در سطح سفارت پیگیری ها انجام شد. کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و همچنین مرزبانی پیگیر این مسئله هستند.

این مسئله برای روابط بین ایران و ترکیه مطلوب نیست لذا با توجه به حسن همجواری به دنبال مساعدت ترکیه هستیم. موضوع برای ما روشن نیست و وزارت امور خارجه پیگیر موضوع است.

وی با اشاره به فاصل صوتی منتشر شده از محمدجواد ظریف گفت: انجام مصاحبه، انتخاب تیم مصاحبه کننده و نگهداری آن به هیچ وجه در دست وزارت امور خارجه نبوده است.

خطیب‌زاده با بیان اینکه مسئولیت انتشار این فایل صوتی اصلا برعهده وزارت امور خارجه نیست، گفت: این مصاحبه یک گفتگوی رسانه‌ای نبوده است.

وی تاکید کرد: ما از دو شب قبل مطلع شدیم که این فایل در حال انتشار است و شب گذشته انتشار آن به اوج خود رسید.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره محتوای سخنان ظریف گفت: باید به صورت کلی و نه گزینشی به این سخنان آقای ظریف در این گفتگو نگاه شود.

خطیب‌زاده گفت: در این فایل صوتی آقای ظریف درباره سردار سلیمانی با تکریم و احترام سخن گفته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا