کد خبر: 030302128242
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانی

وزیر اقتصاد: بانک مرکزی مکلف به تسویه‌های ارزی غیر از روش‌های مبتنی بر سوئیفت شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت، بانک مرکزی را مکلف کرد تا با روش‌های غیر متکی بر سوئیفت نسبت به تسویه‌های مالی و بانکی با شرکای اقتصادی کشور اقدام کند.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیئت دولت درباره تقویت ریال و برنامه های دولت برای دلار زدایی از تعاملات بین المللی با توجه به سفرهای خارجی اخیر رئیس جمهور به سوریه و اندونزی اظهار کرد: امسال بر خلاف چند سال گذشته که شاید معدودی از کشورها به دنبال تقویت پول ملی خودشان در تجارت بین المللی بودند، الگوی تمرکز بر ارزهای محلی یا روش های تسویه مالی و بانکی غیر از اتکا به ارزهای جهان‌روا، بسیار فراگیرتر شده است.

وی ادامه داد: اقتصادهای بزرگ آسیایی و غیر آسیایی اکنون در حال استفاده از این روش برای تسویه های مالی و بانکی خودشان هستند؛ دولت هم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مکلف کرده است به سرعت با شرکای راهبردی و همچنین کشورهای همسایه و منطقه، هم بر اساس روش های مالی غیر متکی بر سوئیفت و هم تسویه های ارزی و بانکی غیر از متکی بر ارزهای جهان‌روا عمل کند.

وزیر اقتصاد گفت: سرعت کار در این خصوص نسبت گذشته خیلی خوب است.

خاندوزی با بیان اینکه مسئولیت تدوین الگوی توزیع یارانه ها به عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، اضافه کرد: تا زمانی این الگو تعیین نشود، هیچ خبر یا پیش خبری نمی توانم بدهم زیرا توقع ایجاد می شود و ممکن است بعدا دولت آن را تغییر دهد.

وی یادآور شد: هر زمان که این الگو نهایی شد، جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا