کد خبر: 19070049368
صنعت و معدن

وزیر صمت مطرح‌ کرد: رشد ۱۰ درصدی بخش صنعت و معدن با تامین برق پایدار

وزیر صمت گفت: برای رشد بالای ۱۰ درصد در حوزه صنعت و معدن برنامه‌ریزی شده که یکی از اهرم‌های این سرمایه‌گذاری، تولید پایدار برق است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سید رضا فاطمی‌امین» در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو درخصوص احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن، افزود: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در بخش‌های مختلف توسعه ای نداشتیم و حتی در برخی از بخش‌ها سرمایه‌گذاری‌ها از میزان استهلاک هم پایین‌تر بوده است.

وی ادامه‌داد: این میزان کم سرمایه‌گذاری حتی در صنعت برق نیز خود را نشان داد که خاموشی‌های امسال تابستان گواه آن بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ساخت ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن و با مشارکت شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی را نقطه عطفی در صنعت برق برشمرد.

سهم ۳۸ درصدی صنعت و معدن از برق مصرفی کشور

فاطمی‌امین با بیان اینکه ۳۸ درصد از برق مصرفی کشور مربوط به بخش صنعت است، تصریح‌کرد: با احداث این ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی و اضافه شدن آن به شبکه توزیع، بخش صنعت و معدن نیاز خود به برق را تامین می‌کند.

وی، امضا و اجرای این تفاهم‌نامه را در جهت تامین نیرو و حرکت به سمت ساخت داخل در بخش نیروگاهی امیدبخش دانست و افزود: ساخت این ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی اقدام موثری است که به همت شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی انجام می‌شود.

وزیر صنعت در پایان گفت: این شرکت‌ها هم خودشان را ارتقا می دهند و هم صنعت برق کشور را با رشد قابل توجهی همراه می‌کنند.

تکمیل و نهایی سازی پروژه ها تا ۳ سال آینده

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط صنعت و معدن در قالب ۱۴ پروژه بزرگ انجام می شود.

فاطمی‌ امین همچنین پس از مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت صنعت و وزارت نیرو درخصوص احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن، در جمع خبرنگاران افزود: شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی در فرایند ساخت ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در قالب ۱۴ پروژه بزرگ مشارکت دارند.

وی درخصوص زمان تکمیل نهایی این پروژه، گفت: پروژه احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی تا سه سال آینده تکمیل و نهایی خواهد شد، البته سعی ما در این است که این زمان کوتاه‌تر شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا