کد خبر: 27080056011
اقتصادگردشگری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: تسهیلات کم بهره به متقاضیان طرح های گردشگری پرداخت می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام پرداخت تسهیلات کم بهره به متقاضیان طرح های گردشگری گفت: متقاضیان ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری و صنایع دستی می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا سیدعزت الله ضرغامی روز پنجشنبه همزمان با دهمین سفر رییس جمهوری به استان زنجان در شهر تاریخی سلطانیه در جمع خبرنگاران افزود: در مدت زمان کوتاه از آغاز دولت سیزدهم در راستای حفظ آثار تاریخی و گردشگری کشور اقداماتی آغاز شده است که از جمله احیای تبصره ۱۸ و تامین اعتباری به میزان یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان می باشد.

سلطانیه گنبدی بی نظیر در جهان

وی در ادامه با اشاره به اثر بی نظیر گنبد جهانی سلطانیه افزود:با وجود اینکه گنبد سلطانیه یکی از ۲۶ اثر ثبت جهانی در کشور است به دلیل برخی مشکلات و تامین نشدن اعتبار این اثر جهانی به نحو صحیحی نگهداری نشده است.

ضرغامی با بیان اینکه در خصوص نگهداری این بنای جهانی به مسئولان ذیربط تذکر داده شده است ادامه داد: محوطه گنبد سلطانیه باید وضعیت بهتری پیدا کند و از نظر دسترسی، زیبایی شناسی و حفظ محوطه آن باید اقدام لازم صورت گیرد.

وی اظهار داشت: برای حفاظت بهتر از گنبد سلطانیه زنجان مشکلاتی وجود دارد اما از محل اعتبارات در نظر گرفته شده برای محوطه سازی این اثر جهانی هزینه خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه سلطانیه و شهر زنجان به رغم ظرفیت های بالای گردشگری و میراث فرهنگی از زیر ساخت لازم گردشگری برخوردار نیست گفت: سلطانیه از نظر زیر ساخت هایی چون مراکز اقامتی، هتل و مهمانسراها حتی شبکه بومی گردی بخوبی برخوردار نیست لذا در این راستا تسهیلاتی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

ضرغامی همچنین به مشکل حریم گنبد سلطانیه اشاره کرد و گفت: مشکلات مربوط به حریم این اثر جهانی با کمک مردم و کمیته های فنی کارشناسی بررسی خواهد شد.

وزارت میراث فرهنگی در بروکراسی منفی غرق شده است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مشکلات این وزارتخانه نیز اشاره کرد و با بیان اینکه بخش زیادی از این وزارتخانه در بروکراسی منفی غرق شده است گفت: از کارکنان این وزارتخانه خواسته شده در راستای حل برخی مشکلات و مسایل ساده سازی کنند و خود شخصا هزینه این اقدام را می پردازم. بایدکار مردم انجام شود. در این میان بروکراسی کشنده ای که بلای جان کارهای اجرایی شده باید دور ریخته شود.

ضرغامی با اشاره به اینکه در این راستا آموزش های لازم به مدیران و کارکنان این وزارتخانه داده می شود تا رسیدگی به کار مردم را در اولویت قرار دهند افزود: مدیران این وزارتخانه باید پس از بررسی دقیق یک پرونده اقدام کنند، وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مدیر خلاق و شجاع می خواهد، مدیر ترسو نیاز ندارد.

وی با استقبال از انتقاد و پیگیری های مردم از این وزارتخانه اظهار داشت: اطلاع رسانی مردم اثر گذاری بهتری در رفع نواقص و مشکلات دارد و فرصتی برای این وزارتخانه است.

به گزارش ایرنا، رییس‌جمهوری در دهمین سفر استانی پنجشنبه ۲۷ آبان‌ماه وارد زنجان شد.

تعدادی از وزرا و معاونان رییس جمهوری نیز به منظور بررسی مشکلات و مسایل مناطق مختلف استان زنجان آیت الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

رییس جمهوری در این سفر یک‌روزه از شرکت سرجین بافت، محل انباشت پسماند روی، کارخانه روغن نباتی جهان، بازدید کرد همچنین در جمع مردم منطقه “فلسطین” یکی از مناطق حاشیه نشین شهر زنجان حضور یافت.

آیت الله رییسی، بعدازظهر امروز قرار است با حضور در دانشگاه زنجان در نشست شورای ادارای استان شرکت کرده و دیداری نیز با شماری از نخبگان زنجانی داشته باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا