کد خبر: 22090060705
بازارها و خدمات مالیروزنامهصفحه یک

پاپ کورن بگیرید و سقوط دلار آمریکا را تماشا کنید

ترجمه: سلیم حیدری

واشنگتن در تلاش است تا بتواند بازار ارز دیجیتال را تنظیم کند. برخی در کنگره می گویند که ممنوعیت کریپتو می تواند به حفظ جایگاه دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی کمک کند. اما مکس کایزر از راشاتودی مخالف این نظریه است.

میزبان گزارش کایزر از راشاتودی و مدافع برجسته ارزهای دیجیتال می گوید، “دلار آمریکا چندین دهه است که اهمیت خود را به عنوان ارز ذخیره جهانی از دست داده است. با یا بدون بیت کوین، دلار یک نان تست است.”

بسیاری از اعضای کنگره آمریکا نگران سرنوشت دلار آمریکا هستند و اینکه آیا دلار آمریکا می‌تواند جایگاه خود را به عنوان ارز ذخیره جهان در میان افزایش توکن‌های دیجیتال حفظ کند یا خیر.

در اوایل این هفته، بلین لوتکمایر، نماینده کنگره پرسید: “در حالی که دارایی‌های دیجیتال در بازار جهانی رایج‌تر می‌شوند، چگونه می‌توانیم مطمئن شویم که دلار به عنوان ارز ذخیره در جهان باقی می‌ماند؟” با نزدیک شدن سریع بازار کریپتو به ۳ تریلیون دلار، مکس کایزر معتقد است که این مسیر زودتر از اینها شروع شده است.

کایزر بیان نمود: “بیت کوین، قاتل دلار و بانک فدرال رزرو است. این کار را با گرسنگی دادن به انرژی ای که دلار برای زنده ماندن نیاز دارد انجام می‌دهد. حتی ارتش آمریکا نمی‌تواند کشورها، شرکت‌ها و افراد را از تبدیل تمام انرژی در دسترسشان به استخراج و ذخیره بیت کوین باز دارد. این الگو تا زمانی که دلار آمریکا کاملا بمیرد، به طور بی وقفه تکرار خواهد شد.”

او پیش بینی می‌کند که دولت ایالات متحده به زودی چاره‌ای جز حمایت از ارزهای دیجیتال نخواهد داشت.

کایزر می گوید: “کنگره هر کاری را که اهداکنندگان بخواهند انجام خواهد داد. از آنجایی که بیت‌کوین‌ بازان به شدت ثروتمند می‌شوند، منتظر قوانین دوستانه‌تر بیت‌کوین در کنگره باشید. من انتظار دارم در سال ۲۰۲۴ یک رئیس جمهور دوست‌دار بیت کوین وجود داشته باشد.”

در حال حاضر برخی در کنگره ایالات متحده به ارزهای دیجیتال روی آورده اند. ریچی تورس، عضو کنگره گفت که ایالات متحده باید توسعه کوین‌های پایدارآمریکایی را تشویق کند. (دارایی‌های دیجیتالی که مرتبط با دارایی‌های سنتی مانند دلار آمریکا است و برای تسهیل در تجارت سایر ارزهای دیجیتال استفاده می شود.)

این مقام رسمی پیشنهاد می‌کند که این اقدام “در مقابل به چالش کشیدن، وضعیت دلار به‌ عنوان ارز ذخیره جهان را تقویت می‌کند.” با این حال، کیزر معتقد است که این کار برای نجات دلار آمریکا کافی نیست.

“استیبل کوین‌ها (کوین های پایدار) اوراق بهادار هستند و اوراق بهادار در کشورهای مختلف به طور متفاوتی تنظیم می شوند. آنها هیچ تاثیری بر بیت‌کوین ندارند.” او می‌گوید که حتی جمع‌آوری مالیات نیز در این مرحله کمک چندانی به دلار آمریکا نخواهد کرد.

مالیات‌هایی که آمریکا جمع‌آوری می‌کند برای آشفتگی کنونی چاپ پول در حجم صدها تریلیون دلار در آمریکا و در سطح جهان بی اهمیت است. بهترین اقدام این است که تا جایی که می توانید بیت کوین بخرید. این برای افراد، شرکت‌ها و کشورها صدق می کند و کمی پاپ کورن و یک صندلی خوب برای تماشای سقوط ارز ذخیره جهانی بگیرید.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا