کد خبر: 28090061527
اخبار شرکت هابازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد ریال تسهیلات بانک کشاورزی به نخلداران خوزستان

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان از پرداخت بیش از ۳۸میلیارد ریال تسهیلات به نخلداران استان خبر داد.

جهانپور معماریان، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال زراعی جاری تاکنون شعب بانک کشاورزی خوزستان موفق شده‌اند بیش از ۳۸میلیارد ریال تسهیلات به نخلداران استان پرداخت کنند.

او افزود: بانک کشاورزی تنها متولی مالی بخش کشاورزی است و در این خصوص با تمام ابزارهای مالی برای رفع موانع تولید در بخش کشاورزی حضور داریم.

معماریان تصریح کرد: نظر به اینکه استان خوزستان مقام نخست در صادرات خرما با میزان حدود ۸۵هزار تن و مقام دوم در تولید خرما با میزان حدود ۲۳۰هزار تن در کشور را دارا است، حمایت بانک کشاورزی نقش مهمی در توسعه و بهبود نخیلات استان دارد.

او عنوان کرد: در راستای حمایت از نخلداران استان صندوق بیمه بانک کشاورزی تاکنون مجوز پرداخت مبلغی بالغ بر ۲۹۰میلیارد ریال برای پرداخت غرامت به نخلداران آسیب‌دیده از خشکسالی را مصوب کرده است که پس از تامین اعتبار از مرکز و پس از فرایند قانونی به حساب نخلداران واریز خواهد شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: در سال جاری و با توجه به ناتوانی برخی از نخلداران در پرداخت بدهی خود به بانک، مبلغی بالغ بر ۱۲۱میلیارد ریال از بدهی نخلداران را مورد تمدید قرار داده‌ایم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا