کد خبر: 160303161941
اخبار شرکت هااقتصادانرژی

پیام تبریک مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس به مناسبت هفته محیط زیست

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در پیامی فرا رسیدن هفته محیط زیست را تبریک گفت.

در پیام دکتر احمد هاشمی آمده است:

محیط زیست بزرگترین موهبت از سوی پروردگار است که به همه موجودات زنده هدیه شده است و حفظ آن از بزرگترین وظایف بشری محسوب می شود. بدون شک تحقق توسعۀ پایدار به معنای توسعۀ جوامع با در نظر گرفتن تأمین نیازهای کنونی، بدون لطمه زدن به استعدادها و توانایی های مورد نیاز آینده، نیازمند عزمی جدی در جهت حفظ، نگهداری و بهره‌ برداری صحیح از مواهب و منابع ارزشمند الهی است.

مطالب پیشنهادی

در این میان، رویکرد شرکت پالایش نفت بندرعباس به عنوان یکی از صنایع استراتژیک در تولید فرآورده های نفتی مورد نیاز جامعه و موتور محرکه اقتصاد در حفاظت از محیط زیست، نوعی مسئولیت ذاتی است که ریشه در اخلاق، فرهنگ و اعتقادات مدیریت و کارکنان این شرکت داشته و همین امر نیز منشا اثرات مثبتی در این حوزه بوده است.

دستاوردهایی که با در اولویت قرار دادن اصل پیشگیری به جای اصلاح در تمام فعالیت ها و تصمیم گیری ها و تهیه، تدوین و ابلاغ دستورالعمل های کاری در بخش محیط زیست در سطح شرکت پالایش نفت بندرعباس بوده است.

از این رهگذر، این شرکت پالایشی ضمن برنامه ریزی به منظور اجرای طرح های زیست محیطی همچون بازیافت گازهای ارسالی به مشعل، بهره برداری از طرح ارتقای کیفیت بنزین و نفت گاز تولیدی مطابق با استاندارد های جهانی و تولید بنزین یورو ۵ و نفت گاز یورو ۴، استفاده از فن‌آوری‌های جدید برای کاهش پسماندها و کنترل آلاینده‌های زیست‌محیطی، تغییر خوراک واحد کاهش گرانروی با طرحی مبتکرانه و افزایش ۳۰ هزار بشکه ای ظرفیت پالایش و کاهش ۳۷ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای ردپای کربن، توسعه و نگهداری فضای سبز به‌عنوان عامل کاهش‌دهنده آلاینده‌های زیست‌محیطی با کاشت گونه‌های بومی و مقاوم به شرایط آب و هوایی و همچنین اجرای طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین با هدف کاهش نفت کوره، از جمله برنامه هایی است که در راستای حفظ محیط زیست و تحقق توسعه پایدار از سوی شرکت پالایش نفت بندرعباس اجرایی شده است.

با وجود تمامی اقدامات صورت گرفته، به منظور رسیدن به سطح مطلوب محیط زیست و تحقق اهداف توسعه پایدار، به عنوان یک ارزش استراتژیک و ارتقاء سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی در سطوح مختلف سازمانی هر ساله در شرکت پالایش نفت بندرعباس طرح های زیست محیطی متناسب با برنامه های توسعه برنامه ریزی و اجرا می شود.

اینجانب ضمن گرامیداشت ۵ ژوئن روز جهانی محیط زیست و همچنین آغاز هفته محیط زیست ، از تلاش تمامی همکاران در عرصه محیط زیست صنعت نفت سپاسگزاری می نمایم. امید است با توکل و استعانت از خدای متعال و با بهره گیری از توان بالقوه موجود در سطح شرکت پالایش نفت بندرعباس، شاهد تحقق اهداف توسعه پایدار و حفظ محیط زیست باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا