کد خبر: 06080051558
سیاست

پیام رئیس دانشگاه مالک اشتر به مناسبت ایام نکوداشت پدافند غیرعامل

سردار قاسم تقی‌زاده، رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر در پیامی ایام نکوداشت پدافند غیرعامل را تبریک گفت.

به گزارش پایداری ملی، در پیام تبریک سرتیپ پاسدار قاسم تقی‌زاده؛ رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر خطاب به سردار دکتر غلامرضا جلالی؛ ریاست محترم سازمان پدافند غیرعامل کشور آمده است؛

هشتم آبان، روز پدافند غیرعامل فرصت مغتنمی است تا ضمن مرور اقدامات گذشته با تبیین ابعاد مختلف این راهبرد اساسی، بر اهمیت فرهنگ سازی و نهادینه شدن آن در ذهنیت جامعه تاکید شود.

پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابله با تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌گردد.

پدافند غیرعامل، گستردگی زیادی داشته که شامل حوزه‌های عمرانی، حمل‌ونقل و ارتباطات، غذا، آب و دارو، نیروی انسانی، انرژی، رسانه‌ها و تبلیغات روانی، صنایع، مالی و اقتصادی، دیپلماسی و امنیت و دفاع و… می‌باشد که بر این اساس برنامه‌ریزی و ساماندهی همه‌جانبه در موضوع دفاع غیرعامل در حوز ه‌های مختلف سایبری، زیستی، مردم محور، شیمیایی، اقتصادی و پرتوی درراستای صیانت از منابع و ذخایر ملی، از جمله وظایف همه مردم، مدیران و دست اندرکاران  نظام به شمار می رود.

هر چند در گذشته تدابیر و برنامه ریزی های غیرمرتبط با سلاح با اشکال ساده برای مقابله با تهدیدات رواج داشته ولی امروزه در سایه تحولات عظیم فن‌آورانه و تنوع و پویایی تهدیدات، پدافند غیرعامل به عنوان یکی از مؤثرترین، پایدارترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های دفاعی در مقابل تهدیدات و اقدامات دشمن شناخته شده، ملاک عمل بسیاری از کشورهای جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

اینجانب ضمن گرامیداشت فرارسیدن این هفته و تشکر از تلاش های دست اندرکاران این حوزه امیدوارم با مساعدت و همکاری شایسته مسئولان و مدیران، این امر مهم بیش از گذشته در جهت حفظ، حراست و مصون سازی جامعه بسط و گسترش داده شده و اجرایی شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا