کد خبر: 1112983027
فناوری اطلاعات و ارتباطات

پیشنهاد توزیع ماسک با کد ملی را به جهرمی داده‌ایم

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی گفت: فروشگاه‌های اینترنتی با محدودیت کد ملی و آدرس بهترین ابزار برای توزیع ماسک و مواد شوینده هستند و ما این آمادگی را داریم اما اکنون با این برخوردهایی که با آن فروشگاه اینترنتی صورت گرفت، از این کار ترس داریم.

رضا الفت‌نسب در خصوص آخرین وضعیت کسب و کارهای اینترنتی با وجود شیوع ویروس کرونا گفت: برخی فروشگاه‌های اینترنتی که در حوزه فروش کالا هستند وضعیت خوبی دارند اما نمی‌توان گفت که آیا به خاطر بازار شب عید و ایام پایانی سال هست یا اینکه به خاطر شیوع ویروس کرونا؟

وی ادامه داد: در حوزه‌های که در امور گردشگری فروش بلیط و تحویل غذا فعالیت می‌کنند وضعیت اصلا خوبی ندارند اما نکته اصلی این است که بازار مانند یک زنجیره است و اگر تولید کننده و یا بنکدار خدمات درستی ندهد آن فروشگاه اینترنتی نیز نمی‌تواند کالا به دست مشتری برساند. الان نیز بسیاری از اصناف کسب و کار خود را رها کردند برای همین است که فروشگاه‌های اینترنتی عدم موجودی می‌زنند.

وی افزود: اگر این شرایط پایدار بماند فرصت مناسبی برای کسب و کارهای اینترنتی است تا خودشان را نشان بدهند و به شرط دادن خدمات درست و با کیفیت به مشتری و فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌ها به گونه پیش بروند که پس از گذر از این شرایط مردم به خرید خود از فروشگاه‌های اینترنتی ادامه دهند.

الفت نسب در خصوص نظارت و بازرسی اتحادیه به خصوص مورد فروشگاه‌های اینترنتی و انتشار خبر احتکار ۵ میلیون ماسک در صدا و سیما توسط یک فروشگاه اینترنتی گفت: این برخوردها کسب و کار را نابود می‌کند من به شخصه خودم در آنجا حضور داشتم و تنها موجودی این شرکت ۳۴ هزار ماسک بود که آنها نیز طبق مدارکی که به ما نشان داده بود فروخته و متعلق به مشتری بود، تعزیرات نیز خبر ۵ میلیون را تکذیب کرد. اما وقتی از رسانه ملی این خبر پخش شود دیگر این گونه تکذیبیه‌ها به درد نمی‌خورد.

وی ادامه داد: من یقین دارم که پشت این خبر احتکار ۵ میلیون ماسک دست‌هایی در کار بوده و هدف‌دار است. من به فیلمبردار واحد مرکزی خبر می‌گویم شما برای چه فیلم می گیرید؟ می‌گوید به من دستور داده‌اند. در حالیکه مدیر این مجموعه کتبا به ما و وزارت بهداشت اعلام کرد که حاضر است بدون هیچ سودی و در راستای مسئولیت اجتماعی خود این ماسک‌ها را تهیه و در اختیار مردم قرار دهد اما بعد از این نامه این بلا را سر او می‌آورند. من دیروز به آقای محمدی گفتم شما چقدر پوست کلفت هستید با این همه آزار و اذیت و آبروریزی باز هم در ایران ماندید.

وی ادامه داد: ما کتبا به وزیر ارتباطات پیشنهاد دادیم در شرایطی که وزیر بهداشت می‌گوید برای خودم و کادر درمان نمی‌توانم ماسک پیدا کنم و برخی بدون هیچ ترسی با آسودگی دست به احتکار زدند و به صورت قطره چکانی ماسک به بازار عرضه می‌کنند فروشگاه‌های اینترنتی با محدودیت کد ملی و آدرس بهترین ابزار برای توزیع ماسک و مواد شوینده هستند و ما این آمادگی را داریم اما اکنون با این برخوردهایی که با آن فروشگاه اینترنتی صورت گرفت از این کار ترس داریم.

منبع: ایلنا

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا