کد خبر: 270603173141
اقتصادبازارها و خدمات مالیبانک و بیمه

چطور بفهمیم ماشین بیمه دارد؟

با حذف بیمه‌نامه‌های فیزیکی، به یاد سپردن مواردی مثل میزان تخفیف، سقف تعهدات و تاریخ انقضاء بیمه کار دشواری به نظر می‌رسد. این موضوع باعث شده است تا خیلی از دارندگان خودرو این پرسش را مطرح کنند که چطور استعلام بیمه ماشین بگیرم. با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را با روش بررسی بیمه ماشین آشنا کنیم.

استعلام بیمه خودرو با شماره بیمه نامه

با وارد کردن شماره بیمه‌نامه خود در سامانه‌های مربوطه می‌توانید به سرعت از اعتبار و جزئیات بیمه شخص ثالث خودرو خود مطلع شوید. علاوه بر شماره بیمه‌نامه می‌توان از اطلاعاتی مانند نام شرکت بیمه، کد ملی و شناسه ملی بیمه‌گذار نیز برای استعلام استفاده کرد.

استعلام بیمه خودرو با کد ملی

اگر به این فکر می کنید که چطور استعلام بیمه ماشین خود را انجام دهید، باید بگوییم شما می‌توانید با استفاده از کد ملی خود برای استعلام آسان بیمه خودرو اقدام کنید. برای انجام این کار دو روش پیش‌روی شما قرار دارد که به شرح زیر هستند:

استعلام از طریق پیامک

برای استعلام از طریق پیامک باید علاوه بر کد ملی، کد یکتا یا کد VIN بیمه‌نامه را نیز داشته باشید. سپس پیامکی با یکی از قالب‌های زیر به شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ ارسال کنید:

  • کد یکتای بیمه‌نامه* کد ملی بیمه‌گذار*۲
  • VIN * کد ملی متعلق به شماره همراه استعلام‌کننده*۳

پس از ارسال پیامک، اطلاعات مورد نظر به شما ارسال خواهد شد. لازم به ذکر است که روش پیامکی، اطلاعات جامعی در اختیار فرد قرار می‌دهد؛ اما برای استفاده از این روش، صاحب سیم کارت و بیمه‌نامه باید یک نفر باشد.

استعلام آنلاین

شما برای استعلام بیمه خودرو با کد ملی می‌توانید از خدمات آیتول استفاده کنید. برای این منظور شماره پلاک یا کد ملی ثبت‌شده در بیمه‌نامه را در قسمت‌های مشخص‌شده سایت آیتول بنویسید. با کلیک بر روی دکمه جستجو، سوابق بیمه شخص ثالث خودرو شما نمایش داده می‌شود.

استعلام بیمه شخص ثالث با VIN

استعلام بیمه شخص ثالث با VIN

برای بررسی وضعیت بیمه شخص ثالث خودرو می‌توان از کد VIN هم استفاده کرد. VIN مخفف Vehicle Identification Number است و کد شناسایی منحصربه‌فرد برای هر خودرو محسوب می‌شود. این کد ۱۷ کاراکتر دارد و ترکیبی از حروف و اعداد است. VIN را می‌توان شناسنامه خودرو در نظر گرفت که تمامی اطلاعات مهم از قبیل مدل، سال ساخت و مشخصات فنی در آن ثبت شده است. روش‌های استعلام بیمه شخص ثالث با VIN به شرح زیر هستند:

  • مراجعه به سایت‌های بیمه: بسیاری از شرکت‌های بیمه امکان استعلام آنلاین بیمه شخص ثالث با VIN را فراهم کرده‌اند.
  • تماس با نمایندگی‌های بیمه: از طریق تماس با نمایندگی بیمه خود می‌توانید اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.
  • سامانه سنهاب: سامانه سنهاب (سامانه یکپارچه صدور الکترونیکی بیمه) امکان استعلام بیمه شخص ثالث با VIN را برای تمامی خودروها فراهم کرده است.

استعلام با VIN بسیار سریع و آسان است و نیازی به مراجعه حضوری به شرکت بیمه نیست. همچنین اطلاعات ارائه‌شده در استعلام با VIN بسیار دقیق و قابل اعتماد است.

استعلام بیمه شخص ثالث خودرو از طریق درگاه ملی خدمات دولت

شما با مراجعه به درگاه ملی خدمات دولت می‌توانید به بخش استعلام بیمه شخص ثالث وارد شوید. در این بخش باید یکی از اطلاعات زیر را وارد کنید تا بتوانید مراحل استعلام بیمه شخص ثالث خودرو را انجام دهید:

  • شماره موتور
  • شماره شاسی
  • کد VIN
  • شماره بیمه‌نامه
  • شماره پلاک
  • کد ملی

به این ترتیب این امکان را خواهید داشت تا استعلام بیمه شخص ثالث خودرو خود را دریافت کنید.

استعلام بیمه شخص ثالث با کد یکتا

اگر به دنبال آن هستید تا از اعتبار بیمه شخص ثالث خودرو خود مطمئن شوید، برای این منظور می‌توانید از کد یکتا استفاده کنید که همانند کد ملی افراد است. در واقع، با کد یکتا به سادگی تمام اطلاعات بیمه قابل استعلام است. کد یکتا نوعی شناسه منحصربه‌فرد برای هر بیمه‌نامه است که به شما اجازه می‌دهد تا با وارد کردن آن در سامانه‌های آنلاین بتوانید از صحت و اعتبار بیمه خود اطمینان حاصل کنید. همچنین با استفاده از این کد تاریخ شروع و پایان بیمه، نوع پوشش، شرکت بیمه‌گر و سایر جزئیات مهم به سرعت قابل مشاهده هستند.

برای استفاده از کد یکتای بیمه جهت دریافت اطلاعات می‌توانید از خدمات سامانه آیتول استفاده کنید و با وارد کردن کد یکتا در این سامانه، به اطلاعات بیمه خود دسترسی داشته باشید. استعلام بیمه با کد یکتا مزایای مختلفی دارد. با استفاده از این کد با چند کلیک ساده به تمام اطلاعات مورد نیاز خود دست می‌یابید و نیازی به مراجعه حضوری به شرکت بیمه نخواهید داشت.

بهترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات بیمه شخص ثالث و بدنه

بهترین شرکت ارائه_دهنده خدمات بیمه شخص ثالث و بدنه

افرادی که قصد دارند تا بیمه شخص ثالث و بدنه را دریافت کنند، همواره به دنبال پاسخ این پرسش هستند که کدام شرکت بهترین خدمات بیمه شخص ثالث و بدنه راارائه می‌دهد؟ به دلیل تنوع بالای شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بیمه شخص ثالث و بدنه نیاز است که موارد زیر را مدنظر قرار دهید تا بهترین شرکت را انتخاب کنید:

  • قیمت: مقایسه قیمت‌های شرکت‌های مختلف بسیار مهم است؛ اما به یاد داشته باشید که ارزان‌ترین گزینه همیشه بهترین گزینه نیست.
  • سابقه شرکت: سابقه شرکت در پرداخت خسارت و رضایت مشتریان را بررسی کنید.
  • خدمات مشتریان: دسترسی آسان به خدمات مشتریان و سرعت در رسیدگی به درخواست‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • مقایسه آنلاین: از سایت‌های مقایسه بیمه استفاده کنید تا به سرعت پوشش‌ها و قیمت‌های شرکت‌های مختلف را مقایسه کنید.
  • مشاوره با کارشناسان: می‌توانید با کارشناسان بیمه مشورت کنید تا آن‌ها با توجه به نیازهایتان بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند.
  • خواندن نظرات مشتریان: نظرات مشتریان قبلی شرکت‌های مختلف را در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطالعه کنید.

با توجه به این نکات می‌توانید بهترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات بیمه را برای تهیه بیمه شخص ثالث و بدنه در نظر بگیرید.

کلام پایانی

دارندگان خودرو باید همواره به این موضوع توجه کنند که آیا ماشینی که در حال استفاده از آن هستند، بیمه دارد یا خیر؟ با توجه به مواردی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، شما می‌توانید با استفاده از کد یکتا، VIN، کد ملی، پلاک و… به راحتی برای استعلام بیمه ماشین خود اقدام کنید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا