چه کسی عینک آقای سفیر را برداشت؟ (طنز)

  کد خبر: 09110067327

اشتباه سفیر ایران در لندن /عکس تیم ملی عراق به جای ایران

راضیه حسینی

محسن بهاروند سفیر ایران در لندن در تبریک صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی قطر، عکس تیم ملی عراق را به اشتباه منتشر کرد. نکته اینکه در این عکس، پرچم عراق هم دیده می شود.

معلوم شد آقای سفیر اصلاً فوتبالی نیست و بازیکنان تیم ملی ایران را نمی‌شناسد. اهل اینترنت و سرچ و این حرف‌ها هم نیست. خیلی اعتقادی به رنگ و تفاوت پرچم‌ها هم ندارد. حتی اسم عراق، که با فونت پنجاه، روی پرچم در دست بازیکن، نوشته شده هم برایش مهم نیست. مهم این است که یازده نفر با چشم و ابرو و موی مشکی کنار هم عکس یادگاری گرفته‌اند.

مشکل اصلی همین قیافه‌های‌شان است که واقعاً خیلی شبیه ماست. اصلاً چرا ایران و عراق به انگلیسی باید فقط در حرف آخر تفاوت داشته باشند؟ چرا زمین کج است؟ چرا آسمان ابری است؟ چه کسی عینک آقای سفیر را برداشته؟

شاید بهتر باشد قبل از انتخاب سفیر چندتایی تست از آنها گرفته شود. مثلاً تست تشخیص رنگ. رنگ مشکی و سبز را کنار هم بگذارید و ببینید می‌توانند از هم تشخیص دهند یا نه؟

در مرحله دوم پرچم کشورها را بپرسید. این یکی واقعاً مهم است. ممکن است اشتباه فقط به یک تبریک برد فوتبال ختم نشود. اگر خدای نکرده راه‌راه قرمز و سفید را با راه‌راه مثلاً آبی و زرد اشتباه بگیرند چه؟ آن‌وقت چه کسی پاسخگو می‌شود؟

به نظرتان آقای سفیری که تیم فوتبال یک کشور را اشتباه می‌گیرد، ممکن است چه اشتباهات دیگری کند؟ کسی اطلاع دارد آقای سفیر تا به حال از حقوق کدام شهروندان در لندن دفاع می‌کردند؟ با این اوصاف کمی نگرانیم نکند تا به حال داشتند از حقوق عراقی‌های مقیم لندن دفاع می‌کردند و خودشان هم خبر نداشتند.

اصلاً مطمئنید آقای سفیر سفارت را درست آمده؟ یکی عینک ایشان را بیاورد.

خروج از نسخه موبایل