کد خبر: 22060046052
اقتصادتولید و بازرگانیصنعت و معدن

کاذب بودن قیمت سیمان در بازار/ نرخ سیمان به زیر۳۰ هزار تومان باید برسد

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: علت بالا بودن قیمت سیمان در بازار، ورود دلالان است که منجر به کاذب شدن نرخ ها شده و این قیمت باید به کیسه‌ای کمتر از ۳۰هزار تومان برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از علل افزایش قیمت مسکن، عدم تعادل بین عرضه و تقاضا است، گفت: باید سالی یک میلیون واحد مسکونی می‌ساختیم که متأسفانه ۳۰۰ هزار واحد ساخته شده و افزایش قیمت مسکن را در پی داشت.

وی افزود: در قانون جهش تولید مسکن پیش‌بینی شده ظرف چهار سال چهار میلیون مسکن ساخته شود. زمین رایگان، مصالح مناسب و تسهیلات با نرخ سود ۱۰ تا ۱۲ درصدی از مواد این قانون است که شرایط را برای ساخت مسکن مهیا می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: د راجرای این قانون، مهم این است که نه تنها وزارت راه و شهرسازی، بلکه کل دولت پای کار باشند. همچنین جانمایی‌ها برای ساخت‌وساز باید در مناطقی باشد که زیرساخت‌ها فراهم بوده و کیفیت ساخت‌وساز نیز به نحوی باشد که در برابر زلزله مقاوم باشند.

رضایی کوچی درباره قیمت مصالح ساختمانی گفت: جلساتی با وزیر صمت برگزار کرده‌ایم. وی متعهد شد مصالح مورد نیاز برای ساخت یک میلیون واحد را تأمین کند.

وی افزود: در چند ماه اخیر با کمبود سیمان مواجه بودیم که از جمله دلایل آن، علاوه بر قطعی برق کارخانجات سیمان، صادرات سیمان بود. وزیر صمت قول داد که اولویت عرضه سیمان را به نیاز داخل اختصاص دهد بخصوص که سیمانی‌ها از یارانه پنهان استفاده می‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ تعیین شده برای سیمان در جلسات با وزیر صمت کیسه‌ای زیر ۳۰ هزار تومان است، گفت: قیمت‌های فعلی بازار کاذب است و دلالان دخالت کرده‌اند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا