کد خبر: 13119914487
بازار

کاهش قیمت‌ها در بازار تبلت و لپ‌تاپ؟

فعالان بازار موبایل در روزهای گذشته از کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت‌ها در این بازار خبر داده بودند، حالا گفته می‌شود قیمت‌ها در بازار تبلت و لپ‌تاپ نیز ۲۰ تا ۲۵ درصد افت داشته‌اند؛ اما برخی از مردم معتقدند این کاهش، برای مصرف‌کنندگان محسوس نیست و در بازار موبایل و لپ‌تاپ، حباب قیمتی زیادی وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از آنکه فعالان صنفی بازار موبایل از کاهش قیمت‌ها خبر دادند، حالا محمدرضا فرجی‌تهرانی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه‌ای می‌گوید، قیمت‌ها در بازار تبلت و لپ‌تاپ کاهشی شده‌اند.

او در گفتگو با تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: در ۱۰روز اخیر به دلیل کاهش قیمت ارز و افت تقاضا در بازار، حدود ۲۰ درصد از قیمت انواع تبلت و لپ‌تاپ کاسته شده است. در برخی مدل‌های مخصوص بازی یا مک بوک، این کاهش به ۲۵ درصد نیز می‌رسد.

به گفته فرجی، با توجه به اینکه در روزهای اخیر روند کاهشی قیمت نرخ دلار شتاب کمتری داشته و گاه نیز افزایشی بوده است، به نظر نمی‌رسد قیمت‌ها در بازار تبلت و لپ‌تاپ بیش از این کاهش دشته باشد. در نتیجه اکنون زمان مناسبی برای خرید این کالاهاست.

آیا قیمت‌ها هنوز حباب دارد؟

برخی از مردم در مورد گزارش‌های مربوط به کاهش قیمت موبایل معتقدند که این موضوع برای مصرف‌کنندگان محسوس نیست. به اعتقاد آنها افراد باید برای خرید اینگونه کالاها صبر کنند چرا که هنوز قیمت‌ها حباب زیادی دارد و باید بیشتر از این کاهش پیدا کند.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه‌ای اما مدعی است که با توجه به تفاوت قیمت‌ها در بازار و همچنین فروشگاه‌های آنلاین نسبت به ۱۰ روز گذشته، این روند کاهشی برای مصرف‌کنندگان محسوس است.

به گفته فرجی، اکنون قیمت‌ها در بازار ایران با امارات برابری می‌کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا