کد خبر: 260403166410
اخبار شرکت هااقتصادانرژیتولید و بازرگانیروزنامه

کاهش ۱۰ میلیون لیتری مصرف سوخت با استفاده از زیرساخت‌های مدیریت تا پایان سال

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، با توجه به زیرساخت‌های ایجادشده در بخش مدیریت مصرف، تا پایان امسال شاهد کاهش ۱۰ میلیون لیتری مصرف سوخت در کشور خواهیم بود.

عصراقتصاد: جلیل سالاری در آیین گشایش «مرکز تعمیرات تخصصی پایانه‌های سامانه هوشمند سوخت» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با همکاری بانک ملی» با حضور ابوالفضل نجارزاده، مدیرعامل بانک ملی ایران، و محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، گفت: ب پشتیبانی و حضور بانک ملی در کنار انجمن‌های صنفی جایگاه‌ها و تجهیز کارگاه‌ها در استان‌ها می‌توان خرابی سامانه هوشمند سوخت را به‌ حداقل ممکن رساند، همچنین در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارتخوان‌ها تعمیر و در مجاری عرضه قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ مصرف کشور در حوزه انرژی ۳۲ میلیارد لیتر بوده که هم‌اکنون این رقم به ۴۶ میلیارد لیتر رسیده است. این اتفاق به افزایش مقدار تراکنش‌ها و سرانجام ضرورت‌یافتن روزآمدسازی سامانه هوشمند سوخت منجر شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه وزارت نفت در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه نخست را دارد، بیان کرد: در بخش مدیریت مصرف، سامانه نقشه‌برداری (مپینک Mapping) در حوزه نقل و انتقالات شهری و برون‌شهری راه‌اندازی شده و تا ماه آینده عملیاتی می‌شود که سبب کاهش روزانه ۵ تا ۷ میلیون لیتری مصرف سوخت در کشور خواهد شد.

سالاری ادامه داد: همچنین با توجه به زیرساخت‌های ایجادشده در بخش مدیریت مصرف، تا پایان امسال درمجموع شاهد کاهش ۱۰ میلیون لیتری مصرف سوخت در کشور خواهیم بود.

مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین در حاشیه این آیین تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت قابل‌ توجه موجود در بانک ملی، به‌کارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری وزارت نفت توانستیم گامی مؤثر همسو با توسعه و ارتقای صنعت نفت برداریم.

نجارزاده با اشاره به حمایت‌های بانک ملی از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: همچنین بانک ملی ایران در قالب بسته‌های تسهیلاتی و مسائل مرتبط با تأمین مالی از جایگاه‌داران حمایت می‌کند و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم چالش‌های موجود در این سیستم را شناسایی و سامانه‌ای کامل و بی‌نقص را به‌مردم عرضه کنیم.

وی یادآور شد: بانک ملی همیشه حامی حوزه‌های مختلف مانند شرکت‌های دانش‌بنیان است و از ایده‌ها و طرح‌های تأییدشده از سوی کارشناسان و متخصصان حمایت می‌کند و این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا