کد خبر: 040803177318
اقتصاداقتصاد کلانروزنامه

کسری ۲۰۰ همتی ناشی از غلط های محاسباتی و همیشگی در بودجه است

عصر اقتصاد در یادداشتی وارده که با عنوان «کسری بودجه ۲۰۰ همتی؛ میراث تلخ سه سال سوءمدیریت در پالایش و پخش» منتشر شده به عملکرد مدیریت انتصابی در سه سال گذشته اشاره کرده که مهمترین بخش ان ناتوانی در تأمین منابع حاصل از فروش بنزین برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها بود که در نهایت منجر به کسری ۲۱۶ همتی در اعتبارات یارانه ها شد.

در این خصوص یکی از خوانندگان محترم در این باره توضیحاتی ارائه کرده که خواندنی است. اگر چه مطالب بیان شده در این یادداشت را ناصواب خوانده اما منکر کسری بودجه مذکور نشده است.

حسب وظیفه تعاملی روزنامه و انعکاس نظرات متنوع در این روزنامه عینا مطلبی که برای ما ارسال کرده اند در زیر می آوریم:

با سلام، مطالب عنوان شده در خصوص کسری بودجه ۲۰۰ همتی و مطالب بیان شده در متن دارای اشکال و ناصواب است. لطفا اطلاعات بدرستی و از کارشناسان این حوزه دریافت گردد.

مدیرعامل پ.پ در دولت قبل اشتباهاتی داشت مانند سلف خود و سایر بزرگان پ.پ ولیکن مطالب بیان شده دارای اشکال است. کسری بودجه ناشی از عدم تحقق بودجه بوده که مانند سال های گذشته و در دولتهای قبلی به درستی پیش بینی نشده بود.

بخش اعظمی از نفت گاز و نفت کوره در جهت کسری گاز به نیروگاه ها داده شده و منابع تامین هدفمندی را دچار خدشه نموده است. بخشی از گاز مایع در سیستم سوخت پالایشگاه ها مصرف شده و جایگزین گاز طبیعی شده است.

در دولت های قبل بسیار تلاش شد تا مشکل واحد الکیلاسیون حل شود ولیکن این واحد پرهزینه تا کنون عملکرد خوبی نداشته و تاثیر چندانی در میزان تولید ندارد و صرفا حدود ۷۰۰ متر مکعب الکیلیت در صورتی که واحد اسید به درستی کار کند، تولید می شود، چون خوراک به اندازه کافی ندارد. بنابراین مطالب بیان شده مغرضانه و بدون تحقیق تهیه شده است.

نظیر این بیانات همیشه علیه دولت های قبل هم بوده ولیکن مشکل اساسی همیشه مغفول مانده و آن توان تولید کشور و تقاضای نامتعارف است که مورد توجه کمتر واقع شده است و با اتهام علیه همدیگر کاری پیش نخواهد رفت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا