کد خبر: 300203160144
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیروزنامهفناوری اطلاعات و ارتباطات

گام بلند همراه اول در مسیر اقتصاد دیجیتال

چندی پیش سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX2024) با محوریت راهکارها، سرویس‌ها و محصولات دیجیتال از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در پارک علم و فناوری پردیس برگزار شد. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور، ۱۵۰ سرمایه‌گذار استارتاپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب‌وکارها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی‌ بود.

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ فرصتی برای عرضه دستاوردها و محصولات جدید شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) بود و از طریق رویدادهای جانبی اینوتکس به معرفی سرویس‌ها و محصولات دیجیتال خود به عنوان حامی‌این نمایشگاه و نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور پرداخت و با محوریت مرکز تحقیق و توسعه خود، در بخش‌های جانبی و رویدادهای این نمایشگاه نیز حضور فعال داشت.

همراه اول در بزرگترین رویداد زیست بوم نوآوری و فناوری کشور که سرمایه‌گذاران، تصمیم‌گیران و رهبران فناوری و نوآوری منطقه در آن شرکت داشتند، از دو محصول مودم ۵G بومی‌و فناوری بومی‌SD-WAN رونمایی کرد.

در راستای گسترش زیرساخت‌های شبکه ۵G، توسعه مودم بومی‌۵G به عنوان یکی از پرکاربردترین نقاط انتهایی ارائه سرویس FWA در دستور کار مرکز تحقیق و توسعه همراه اول قرار گرفت و در مرحله اول، طراحی و ساخت نیمه انبوه این محصول انجام گرفت.

فناوری بومی‌SD-WAN به‌ عنوان نسل نوین مدیریت سرویس‌‌ شبکه‌های گسترده، با رفع مشکلات و محدودیت‌های شبکه‌های مرسوم، ضمن ارتقای پایداری و تاب آوری شبکه WAN در سازمان‌های دارای شعب پراکنده، امکان راه اندازی سرویس‌های جدید، مدیریت متمرکز، امن و بهینه ارتباط میان مراکز و شعبه‌ها در نقاط جغرافیایی مختلف را فراهم می‌کند.

لازم به ذکر است این دو محصول همراه اول با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و توانمند داخلی، طراحی و پیاده سازی شده اند.

بر اساس این گزارش، مرکز تحقیق و توسعه همراه اول علاوه بر سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دانش بنیان، در بومی‌سازی فناوری‌های نوظهور و کاربردی نظیر راهکارهای XR نیز پروژه‌های جاری و اجرا شده بسیاری دارد و از طریق شرکت‌های زیرمجموعه خود، با تسهیل دسترسی به امکانات مالی، فناوری‌های پایه و پلتفرمی‌و ایده‌های نوین تجاری، با محور شتابدهی کسب و کارهای نوپا، به دنبال خلق ارزش در زیست بوم اقتصاد دیجیتال کشور است.

در همین رابطه، صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی همراه اول (همراه فاند) به تازگی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حوزه مربوط به کسب و کار اصلی همراه اول ایجاد شد.

همراه اول همواره با درنظرگرفتن نیاز مخاطبان سعی کرده است سرمایه‌گذاری مناسب و قابل توجهی در حوزه تحقیق و توسعه انجام دهد و در تلاش است در بخش نوآوری در مسیر رشد و توسعه و رفع نیازهای کاربران گام بردارد. به همین جهت، دو مرکز در دانشگاه‌های شریف و تهران، با هدف ایجاد بازار برای استارتاپ‌ها راه اندازی شد.

همراه اول با رویکردهایی چون دستیار واقعیت مجازی (VR ASSISTANT)، تور مجازی (MCI LAND)، واقعیت افزوده صنعتی (INDUSTRIAL AR)، مودم نسل پنجم بوم (۵G modem) و خدمات سرمایه‌گذاری و نوآوری در این دوره از نمایشگاه حضور یافت.

شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) به عنوان حامی‌برتر نمایشگاه اینوتکس ۱۴۰۳ با ارائه آخرین دستاوردها و محصولات خود، در صدد است با حمایت از استارتاپ‌ها و دانش بنیان‌های فعال در این حوزه، گام بلندی در مسیر اهداف اقتصاد دیجیتالی کشور بردارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا