کد خبر: 26119915673
اخبار شرکت ها

گام مهم سیمان کرمان در عرصه تحقیق و پژوهش تولید سیمان های سبز همزمان با ایام ا.. دهه فجر

به گزارش روابط عمومی شرکت سیمان کرمان همزمان با ایام ا… دهه فجر و در ادامه اقدامات مهم پژوهشی مرکز تحقیقات بتن سیمان کرمان، اولین تست های دوام بتن در پروژه سیلیکو منگنز صورت گرفت.

در این خصوص مهندس فرازمند مدیر کنترل کیفی وآزمایشگاه سیمان کرمان عنوان داشت.:پس از افتتاح مرکز تحقیقات بتن سیمان کرمان در مهر ماه سالجاری چندین پروژه در راستای تولید سیمان ها و بتن های سبز در دستور کار این مرکز قرار گرفت.

محققین این مرکز در قالب پروژه های هدفمند با جایگزین کردن ضایعات سرباره های صنایع فرو آلیاژ با درصد های مختلف در سیمان و بتن ضمن به کارگیری این ضایعات در بتن و کاهش اثرات آلایندگی این سرباره ها بر محیط زیست، توانسته اند سیمان و بتنی را تولید نمایند که در کاهش گازهای گلخانه ای نقش بسزایی دارند.

ایشان در ادامه بپاس همراهی وحمایت های مجموعه مدیریتی سیمان کرمان، از فعالیت‌های تحقیقاتی وکیفیت محور قدردانی نمود.

در ادامه دکتر شفیعی سرپرست مرکز تحقیقات بتن سیمان کرمان به این نکته اشاره نمودند که خوشبختانه با انجام اولین سری از تستهای دوام بتن در پروژه تولید بتن های سبز، نظیر تستهای مقاومت الکتریکی چهار نقطه ای، نفوذ یون کلر، مهاجرت یون کلر، مقاومت فشاری، نفوذ آب تحت فشار و مقاومت در برابر حریق بر روی نمونه های بتن سبز نتایج نشان می دهد که جایگزینی ضایعات سرباره سیلیکو منگنز در بتن خود تراکم تولیدی در این مرکز ضمن حفظ خواص رئولوژی و کارایی بتن خود تراکم باعث افزایش هم زمان مقاومت فشاری، مقاومت الکتریکی و کاهش نفوذ یون کلر در نمونه های بتن سبز نسبت به نمونه های بتن شاهد شده است.

از آنجا که این نتایج در اولین دوره ۹۰ روزه حاصل شده است امید آن می رود که در چند ماه آتی نتایج امیدوار کننده تری در پیش رو داشته باشیم. ایشان همچنین به این نکته اشاره نمودند که افزایش دوام بتن در پروژه تولید بتن های سبز منجربه افزایش طول عمر سازه های بتنی و حفظ سرمایه های ملی و اقدام ارزشمندی در راستای رفع مشکلات زیست محیطی خواهد شد که از ارکان اصلی توسعه پایدار در هر کشوری است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا