کد خبر: 11050040214
روزنامهعصر انقراض (طنز)

آب بیشتر بخورید و این‌قدر گیر ندهید(طنز)

راضیه حسینی

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو: «کم‌آبی بدن بیماران در تابستان باعث افزایش تقاضاست. تا چند هفته دیگر مشکلات تامین سرم حل خواهد شد.»

پس با رفتن گرما، طبیعت خودبه‌خود مشکل را برطرف خواهد کرد. چون کمبود سرم ربطی به افزایش تعداد بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها و نبود مدیریت ندارد، بلکه فقط به گرمای تابستان مربوط است که آن هم به‌زودی حل می‌شود.

مسئولان ما به قدرت طبیعت اعتقاد زیادی دارند. آنها مثل بومیان بعضی از کشورها باور دارند که باید همه چیز را به طبیعت سپرد. مثلاً درباره آتش‌سوزی جنگل‌ها می‌گویند: «طبیعت کارش رو بلده، خودش خاموش می‌کنه. شما خودتون رو اذیت نکنید.» البته این فقط در مورد کشورخودمان صدق می‌کند و اگر جنگل‌های کشور همسایه آتش بگیرد، می‌گویند: «مگه نشنیدید بنی‌آدم اعضای یک پیکرند… اون هواپیمای آب‌پاش رو از انبار بیارید بیرون، بفرستید برای کمک. طبیعت اونا خسته‌ست، به این آتش‌سوزی‌ها عادت نداره.»

طبیعت ایران با جاهای دیگر فرق دارد و خیلی پوست‌کلفت‌تر از این حرف‌‌هاست. گاهی مشکل خشکسالی و کم‌آبی را حل کرده، گاهی آتش را، بعضی وقت‌ها به داد سرما و گرمازدگی رسیده، حالا هم قرار است یک ماه و نیم دیگر پاییز را بفرستد تا مشکل سرم حل شود.

 ممکن است در پاییز با کمبود قطره بینی، شربت اکالیپتوس و دیفن هیدرامین کامپاند مواجه شویم. اصلاً نگران نباشید. از قدیم گفته‌اند برف که روی زمین بنشیند ویروس‌ها از بین می‌روند (البته به جز کرونای بی‍صاحاب که بهمن هم بیاید رفتنی نیست.) پس مشکل کمبود، بعد از اولین برف زمستانی حل می‌شود.

در زمستان امکان دارد با کمبود گاز مواجه شویم. اصلاً نگران نباشید بهار که بیاید این مشکل هم خوبه‌خود برطرف می‌شود.

در بهار شاید با کمبود آنتی‌هیستامین مواجه شویم که با آمدن تابستان برطرف می‌شود.

 و همین‌طور فصل‌ها یکی بعد از دیگری می‌آیند  و مشکلات یکی پس از دیگری حل می‌شوند.

دیدید، همه چیز را که به طبیعت بسپارید، خودش حل می‌کند. لازم نیست همه‌ش وقت مسئولان را بگیریم. آنها کارهای واجب‌تری از حل مشکل کمبود سرم دارند. نمی‌توانند کلی طرح و برنامه را ول کنند به امان خدا و بیایند مشکل سرم و کمبود آب بدن ملت را حل کنند. تا پاییز بیاید، آب بیشتر بخورید و این‌قدر به مسئولان گیر ندهید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا