کد خبر: 21109911833
خدمات و توزیع

هاشمی: برای اجرای مصوبات حمل و نقل عمومی ناهماهنگی وجود دارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از وجود ناهماهنگی بین بخشی برای مصوبات حمل و نقل عمومی خبر داد.

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی در حاشیه دویست و شصت و سومین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش آنان مبنی بر اینکه معاون اول رئیس جمهوری اعلام کرده‌اند که یک میلیارد دلار از سوی دولت به شهرداری تهران کمک شده است، گفت: از صحبت ایشان برداشت غلط شده و منظور ایشان فاینانس دو میلیارد دلاری است که به تمام کلانشهرها برای تامین واگن از سوی دولت داده شده است.

وی با بیان اینکه، یک میلیارد دلار از این فاینانس سهم تهران است و مربوط به خرید ۶۳۰ واگن میشود، اظهار کرد: این کمک چون فاینانس بوده، بر اثر تحریم، تخصیص، پیگیری، پیش‌پرداخت، باز نشدن ال سی و اعتبار اسنادی هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

هاشمی گفت: برخی این موضوع را به گردن شهرداری می‌اندازند که شهرداری پیگیری نکرده است و برخی به عهده وزارت کشور (فاینانس در اختیار وزارت کشور است) می‌اندازند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: متاسفانه مشکلی که ما با دولت یازدهم و دوازدهم داریم این است که مصوبات بسیار خوب دولت در حوزه حمل و نقل به نتیجه نرسیده است.

 وی با بیان اینکه از طرفی دولت می گوید ما مصوبه داریم و شهرداری نتوانست مصوبات را نقد کند، افزود: این سوء تفاهم پیش می آید که این بی عرضگی مربوط به کدام بخش است آیا مربوط به ناهماهنگی در خود دولت است یا بی عرضگی در شهرداری تهران است.

هاشمی گفت: من این موضوع را  بین دولت و شهرداری تهران، به نسبت پنجاه، پنجاه می‌دانم.

به گفته وی تاکنون ۴ مصوبه بسیار عالی برای اتوبوس تصویب و در آخرین مورد قرار شده است با تهاتر نفت اتوبوس به شهرداری تهران داده شود.

وی گفت: در این مصوبه، بندی وجود دارد که قرار بود با قید زمان دو هفته‌ای آیین‌نامه اجرایی مصوبه  ابلاغ شود اما با گذشت یک ماه هنوز آیین نامه ابلاغ نشده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ناهماهنگی برای مصوبات بین بخشی وجود دارد، گفت: بیش از هفت دستگاه باید در مصوبات حمل و نقل عمومی هماهنگ باشند که متاسفانه هماهنگی های بین دستگاهی در دولت بسیار ضعیف است.

وی ادامه داد: احساس می‌کنم پیگیری ما در شهرداری هم آن‌طور که باید نیست و در شهرداری علاوه بر جسارت به سماجت نیز نیازمندیم.

هاشمی از حناچی شهردار تهران خواست سماجت خود را نسبت به مصوبات دولت افزایش دهد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا