کد خبر: 09060199086
جهانراه و مسکنسیاست

آخرین اخبار از تحولات عراق/ مراسم اربعین برگزار می شود

فرماندار دشت آزادگان خبر داد: با توجه به بازگشت آرامش به عراق و توافق های صورت گرفت مرز چذابه باز شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، آخرین اخبار از تحولات عراق به شرح زیر است.

به نقل از فارس، «حمید سیلاوی» فرماندار دشت آزادگان عصر امروز اظهار کرد: با توجه به توافق‌های صورت گرفته و بازگشت آرامش به کشور عراق مرز چذابه به روی زائران باز شد.

وی افزود: امروز از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه شرایط آرام شد و زائران برای زیارت می‌توانند به مرز مراجعه کنند.

سفر به مرز خوزستان، کرمانشاه و ایلام ممنوع شد

به نقل از ایسنا، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی تاکید کرد: زائران تا اطلاع ثانوی از مراجعه به مرزها خودداری کنند.

مصطفی فاطمی با اشاره به تحولات و اتفاقات کشور عراق، اظهار کرد: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و ستاد مرکزی اربعین هماهنگی کامل با هم دارند و در این‌ باره بین این دو دستگاه هماهنگی لازم برای ارائه خدمات شایسته به زائران صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی افزود: درخواست ما از زائران این است که با توجه به اتفاقات کشور عراق تا اطلاع ثانوی از مراجعه به مرزهای استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام خودداری کنند تا شاهد ازدحام در مرزها نباشیم.

او همچنین گفت: به‌ منظور ارائه خدمات شایسته به زئران اربعین، پیش‌بینی اسکان موقت برای آنها در مرزها انجام شده و تا این لحظه گزارشی درباره مشکلات زائران نداشتیم. با کمک مردم و مسئولان آرامش در مرزها برقرار است و زائران در سلامت کامل هستند.

فاطمی ادامه داد:‌ در هر سه استان که با کشور عراق مرز مشترک دارند، تمهیدات لازم اندیشیده شده و پیش‌بینی‌های لازم تدارک دیده شده است. ادارت کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سه استان خوزستان، کرمانشاه و ایلام در خدمت زائران هستند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی همچنین گفت:‌ برنامه‌ریزی‌ها برای بازگشت آن دسته از زائرانی که قصد بازگشت به شهرهای خود را دارند انجام شده و وسائل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس به تعداد کافی در نظر گرفته شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا