کد خبر: 03110066288
اخبار شرکت ها

آخرین خبر از «تجلی»

چرا سهم پس از یک ساعت باز نشد؟ سهم فردا قابل معامه است؟ کف قیمت سهم چقدر است؟ آخرین برآورد از خالص ارزش دارایی ها دلیل عدم بازگشایی نماد «تجلی» پس از نخستین معامله در فرابورس ایران اعلام شد.

مرتضی علی اکبری مدیرعامل سرمایه گذاری تجلی توسعه معادن و فلزات گفت: طبق وعده ای که دوم آذرماه همزمان با پذیره نوسی بزرگ «تجلی» داده بودیم، نماد شرکت در کمترین زمان ممکن در فرابورس امروز بازگشایی شد.

وی گفت: در حالی که متوسط قیمت سهام در بازار سرمایه ۱۵ تا ۲۰ درصد طی دو ماه گذشته افت کرده اما نماد «تجلی» با رشد قیمت جزئی نسبت به پذیره نویسی بازگشایی شد و پس از حدود ۴۰۰ میلیون معامله حدود ۸۰ میلیون برگه سهم خریدار جدید داشت.

چرا سهم دوباره بازگشایی نشد؟

این مقام مسئول درباره دلیل عدم بازگشایی نماد شرکت پس از یک ساعت از انجام نخستین معامله گفت: به ما اعلام شده که طبق ظوابط جدید یک روز پس از نخستین بازگشایی، سهم قابل معامله است و از فردا یکشنبه سوم بهمن نماد شرکت تجلی با دامنه نوسان ۵ درصد در بازار دوم فرابورس قابل معامله است.

وی ادامه داد آخرین برآورد رسمی از NAV سهم عدد ۱۰۵ تومان بود که اکنون با پیشرفت قابل توجه پروژه ها این عدد رشد کرده است و تصورم این است که خالص ارزش دارایی های شرکت بالاتر از ۱۱۰ تومان است اما اعلام عدد دقیق نیاز به محاسبه دقیق تر دارد.

او توصیه کرد: افراد بلندمدت نگر سهام «تجلی» را نگهداری کنند چرا که با پیشرفت و بهره برداری پروژه ها دیگر ارزش سهم ۱۰۰ تومان نخواهد بود.

علی اکبری تاکید کرد: کف قیمت سهم ۱۰۰ تومان است و قاطعانه می گویم از این عدد سهم پائین تر نخواهد آمد.

گفتنی است؛ «تجلی» اکنون ۴۸ درصد سهام فولاد سرمد ابرکوه و ۵۸ درصد شرکت مواد معدنی شرق فولاد خراسان و ۳۰ درصد شرکت صبا امید غرب خاورمیانه را در پرتفولیوی خود دارد.سرمایه کنونی شرکت ۶۲۰۰ میلیارد تومان است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا