کد خبر: 23060046227
بازارصنعت و معدن

آخرین مهلت ثبت نام یارانه خودرو / رانت ۱۳۴میلیونی برای خریداران خودرو ملی!

پژو ۲۰۷ دستی معادل ۱۳۶ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار، پژو پارس (TU5) 162 میلیون تومان ارزان‌تر از بازار و پژو پارس بنزینی ۱۳۴ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار. این لیستی از رانتی است که در هفته جاری، بزرگترین خودروساز دولتی کشور می‌خواهد توزیع کند.

 به گزارش تجارت‌نیوز، فروش فوق‌العاده سه خودرو شرکت ایران‌خودرو از یکشنبه جاری قبل آغاز شده و تا امروز، سه‌شنبه یعنی ۲۳ شهریور ادامه دارد. متقاضیان می‌توانند برای خودروهای پژو ۲۰۷i، پارس TU5 و پارس بنزینی ثبت نام کنند. موعد تحویل این خودرها سه ماهه است یعنی برندگان این دوره خودرو خود را در آذر امسال دریافت می‌کنند.

پژو ۲۰۷i به قیمت ۲۱۶ میلیون تومان، پارس TU5 به قیمت ۱۴۵ میلیون تومان و پارس بنزینی به قیمت ۱۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

متقاضیان باید از طریق سامانه ایران‌خودرو به آدرس https://esale.ikco.ir ثبت نام کنند. فهرست برندگان قرعه کشی، حداکثر سه روز پس از پایان ثبت‌نام از طریق سایت فروش اینترنتی و ارسال پیامک اعلام می‌شود.

واریز وجه کامل خودرو ظرف پنج روز

برنده باید ظرف مهلت پنج روز وجه کامل خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو واریز کند.

با وجود زیان‌ده بودن خودروسازان و ادعای بهبود اوضاع بازار توسط دولتمردان همچنان خودروسازان اصرار دارند که به تعدادی خاص خودروهایی ارزان‌تر از بازار بفروشند.

تغییر دولت، وعده تولید سه میلیون خودرو در سال و کاهش قیمت خودرو هیچ کدام مانع از تداوم طرح فروش فوق‌العاده خودروسازان نشده و در هفته جدید قرار است مجددا رانت توزیع شود.

قیمت کارخانه‌ای پژو پارس TU۵، اکنون ۱۴۵ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان است

اکنون قیمت پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای برای مصرف‌کننده نهایی ۲۱۶ میلیون تومان و ۲۶۳ هزار تومان اعلام شده است. این محصول در بازار ۳۵۲ میلیون تومان عرضه می‌شود.

قیمت کارخانه‌ای پژو پارس TU۵، اکنون ۱۴۵ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان و قیمت این محصول در بازار ۳۰۷ میلیون تومان است.

همچنین ایران خودرو، پژو پارس بنزینی را حدود ۱۴۰ میلیون و ۲۷۳ هزار تومان به فروش می‌رساند. قیمت این محصول در بازار ۲۷۴ میلیون تومان است.

بدین ترتیب حتی در برخی خودروها ممکن است میزان رانت به اندازه کل پول نقدی باشد که فروشنده پرداخت می‌کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا